468x60

Wednesday, June 4, 2014
 “ပါးလႊာေသာ စည္းေလးမ်ား”

၁။          “မာန္ မလုပ္ခ်င္ဘူး
           မာန္လုပ္လွ်င္ လြယ္သည္သာပ
        ငယ္မည္မွာ န ကိုသတ္ရုံပဲ။”
အထက္ပါကဗ်ာကို ေရးသားခဲ့သည့္ မန္လည္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ငယ္နံမည္မွာ ေမာင္မာ ျဖစ္ပါသည္။လူတို႕သည္ မိမိပုိင္ ပစ္ၥည္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ျဖစ္ေစ၊မိမိမွာ ရွိသည့္ အသိပညာ အတတ္ပညာမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ မာန္မာနေထာင္လႊားေနၾက သူမ်ားကုိ ဆရာေတာ္ၾကီးက မာန္လုပ္ရဖုိ႕ဆိုလွ်င္ ဘာအရည္အခ်င္းမွ မလုိအပ္ဘဲ လြယ္ကူေၾကာင္း သေရာ္ေတာ္ေတာ္ ေရးဖြဲ႕ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။လူတုိ႕သည္ မိမိမွာရွိသည့္ အရည္အေသြးကုိ လုိက္၍ မာန္မာန့ အနည္းငယ္ေတာ့ ထားတတ္ၾကပါသည္။မာန္လည္ ဆရာေတာ္ၾကီးက ဘယ္သူ႕အတြက္မွ အက်ိဳးမျဖစ္သည့္ မာန္မာနကို မထားသင့္ေၾကာင္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ကဗ်ာေလးျဖင့္ ဆုံးမသြားခဲ့ပါသည္။
၂။         ကၽြန္မငယ္စဥ္တုန္းက အေဖေျပာျပဖူးသည့္ ပုံျပင္လုိလုိ ၀ထ္ၱဳ လုိလုိ အေၾကာင္း ကုိ မွတ္မိေနပါေသးသည္။နာမည္ေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး တစ္ေယာက္သည္  ရွင္ျပဳပြဲတစ္ခုတြင္ အလြန္တည္ျငိမ္သည့္ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ မ်က္လႊာ ေအာက္ခ်ေနသည့္ ရွင္သာမေဏ တစ္ပါးပုံကို ၾကည္ညိဳလြန္းသျဖင့္ ပုံတူ ပန္းခ်ီကားဆြဲခဲ့သည္။ပန္းခ်ီဆရာၾကီးက သူဆြဲထားသည့္ ရွင္သာမေဏ၏ ပုံတူပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္ျပီး ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းလြန္းသည့္ မ်က္ထားႏွင့္္ ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္သည့္ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ေကာင္းသည့္ မ်က္ႏွာထားပုိင္ရွင္၏ ပုံတူပန္းခ်ီကားကုိ  ႏႈိင္းယွဥ္ ေရးဆြဲၾကည့္ရန္ ဆႏ္ၵျဖစ္ေပၚလာသည္။
           ထုိ႕ေၾကာင့္ လူဆုိး၊ဓားျပဟု သတ္မွတ္ခံရသည့္ သူမ်ား၏ ပုံကို ဆြဲၾကည့္ရန္ အၾကိမ္ ၾကိမ္ ၾကိဳစားၾကည့္ေသာ္လည္း စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ေကာင္းသည့္ ပုံသည္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းသည့္ သာမေဏေလးပုံျဖင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္လုိက္လွ်င္ ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ရြံရွာစရာ မေကာင္းေတာ့ပါ။ပန္းခ်ီဆရာၾကီးက  အဇ္ၥ်တ္ၱ (အတြင္းသႏ္ၱာန္) သိသိသာသာ ကြဲလြဲေနေသာ မ်က္ႏွာထားႏွစ္ခုကို ေရးဆြဲခ်င္ေနေသာ္လည္း သူ႕စိတ္ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ မေတြ႕ေသးသျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၾကာေအာင္ မေရးဆြဲႏုိင္ခဲ့ပါ။တစ္ေန႕မွာေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး၏ စိတ္ကူးကို သိထားသည့္ ေထာင္မွဴးတစ္ေယာက္က ျပစ္မႈေပါင္း မ်ားစြာ က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ လူတစ္ေယာက္ကို ၾကိဳးမိန္႕ ေပးရမည္ ျဖစ္ျပီး ထုိ လူဆုိး၏ မ်က္ႏွာထားသည္ ၾကည့္ရုံႏွင့္ပင္ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ေကာင္းေန သျဖင့္ ပန္းခ်ီဆြဲလုိပါက ၾကိဳးမိန္႕မေပးခင္ လာေရာက္ ၾကည့္ရႈႏုိင္ေၾကာင္း ဖိတ္ေခၚလာပါသည္။
             ၾကိဳးေပးခံရမည့္ လူဆုိး၏ မ်က္ႏွာကို ပန္းခ်ီဆရာၾကီးက ျမင္ေသာအခါ သူလုိခ်င္သည့္ မ်က္ႏွာထားမ်ိဳးျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္က သူဆြဲခဲ့သည့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ သာမေဏပုံႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္       ေကာင္းေသာေၾကာင့္ ပန္းခ်ီဆရာၾကီးက လူဆုိး၏ ပုံတူပန္းခ်ီကုိ ဆြဲပါေတာ့သည္။ပန္းခ်ီ ဆြဲျပီးသြားေသာအခါ  လူဆုိးၾကီးက ဘာအတြက္ေၾကာင့္ သူပုံတူကို ပန္းခ်ီဆြဲရေၾကာင္း ေမးပါသည္။ပန္းခ်ီဆရာၾကီးက အက်ိဳးအေၾကာင္းရွင္းျပျပီး ပုံႏွစ္ခုကို ႏႈိင္းယွဥ္ျပရန္ အတြက္ သူ႕တြင္ အသင့္ပါလာေသာ သာမေဏေလး၏ ပုံကိုပါ ထုတ္ျပလိုက္ပါသည္။ထုိအခါ လူဆုိးၾကီးက သာမေဏေလး၏ ပုံတူပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္ျပီး “ေၾသာ္ က်ဳပ္သာမေဏ ၀တ္တုန္းက ပန္းခ်ီဆြဲေပးခဲ့တာ ခင္ဗ်ားကုိး” ဟု ေျပာလုိက္ပါေတာ့သည္။
               လိမ္ၼာယဥ္ေက်းေသာ စိတ္ သည္ လူသားမ်ားတြင္ ရွိသလုိ ရိုင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းေသာ
စိတ္ သည္လည္း လူသားတုိ႕ထံမွ ေပၚေပါက္လာရျခင္း ျဖစ္သည္။ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာေကာင္းသည့္ မ်က္ႏွာ ထားပုိင္ရွင္ သာမေဏႏွင့္ ဘက္ညီစြာ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ေကာင္းသည့္ မ်က္ႏွာပုိင္ရွင္ တုိ႕သည္ တစ္ဦးတည္း ျဖစ္ေနျခင္းမွာ လူတြင္ အေကာင္းႏွင့္ အဆုိးတုိ႕ ဒြန္တြဲပါရွိေနေသာ ေၾကာင့္ဟု မွတ္သားခဲ့ရပါသည္။
၃။           ကၽြန္မ အလယ္ေက်ာင္းသူအရြယ္က ကၽြန္မတုိ႕ေက်ာင္းသုိ႕ စာေပေဟာေျပာပြြဲလာေသာ စာေရးဆရာမ်ား အဖြဲ႕ထဲမွ ဆရာၾကီးတစ္ေယာက္က သမုိင္းတြင္ ေဖာ္ျပမထားသည့္ ဆုိကေရးတီး ၏ အေၾကာင္းကုိ ေျပာျပတာ နားေထာင္ခဲ့ရဖူးပါသည္။စာေရးဆရာၾကီး၏ အမည္ကိုေတာ့  ကၽြန္မ မမွတ္မိခဲ့ပါ။ဆုိကေရးတီး ဟု လူသိမ်ား ေအာင္ျမင္လာခ်ိန္တြင္ တပည့္မ်ား ျခံရံလွ်က္ ႏုိင္ငံအႏွံ႕ ေလွ်ာက္သြားေနစဥ္က ျဖစ္ပါသည္။အိႏ္ၵိယႏုိင္ငံဘက္ေရာက္ခုိက္မွာ အဂၤ၀ိဇ္ၨာဆရာ တစ္ေယာက္သည္ လူတစ္ေယာက္၏ ဥပတိရုပ္ နဖူးရည္ ဒူးရည္ကို ၾကည့္ရုံျဖင့္ ထုိလူ၏ အတြင္းစိတ္ႏွင့္ အက်င့္စရုိက္ကို မွန္ကန္ေအာင္ ေဟာႏုိင္သည္ဟု နာမည္ၾကီးေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါသည္။
         ထုိအဂၤ၀ိဇ္ၨာဆရာကုိ ဆုိကေရးတီးက သူ႕အားၾကည့္ျပီး သူ၏ အတြင္းစိတ္ကို ေဟာေပးရန္ ေတာင္းဆုိခဲ့သည္။အဂၤ၀ိဇ္ၨာဆရာက  ဆုိကေရးတီး အားၾကည့္ျပီး  ၀န္တုိစိတ္ရွိသည္၊ ရာဂ ရမ္ၼက္စိတ္ျပင္းထန္သည္၊ပ်င္းရိတတ္သည္ ထုိ႕ေၾကာင့္ ဘ၀တြင္ မထင္မရွားျဖင့္သာ  အခ်ိန္ကုန္လြန္ႏုိင္ေၾကာင္း ေဟာေပးလုိက္ပါသည္။ထိုအခါ ဆုိကေရးတီးကို ၾကည္ညိဳေလးစား ေနၾကေသာ ေနာက္လိုက္ တပည့္မ်ားက မတရားသျဖင့္ ေဟာေျပာျပီး သူတုိ႕ဆရာ၏ ဂုဏ္သိက္ၡာကို ခ်ျခင္းျဖစ္သည္ ဟုဆုိကာ ထိုပုဂ္ၢိဳလ္အား  ၀ုိင္းရုိက္ဖုိ႕ လုပ္ၾကပါေတာ့သည္။ဆုိကေရးတီးက သူ႕တပည့္မ်ားအား  ထိုပုဂ္ၢိဳလ္ေဟာသည္မွာ မွန္ကန္ေၾကာင္း၊သူ၏ အတြင္းစိတ္မွာ ထုိအတုိင္းပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊အတြင္းစိတ္က မည္သုိ႔ပင္ဆုိးဆုိး အသိဥာဏ္ပညာက ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ စိတ္ဆင္ရုိင္းကုိ ခၽြန္းအုပ္ႏုိင္သည္မွာ ဥာဏ္ပညာတစ္ခု တည္းသာ ရွိေၾကာင္း ေျပာဆုိ ဆုံးမခဲ့ပါသည္။
၄။           ေလာကတြင္ ေကာင္းမႈႏွင့္ မေကာင္းမႈသည္ ဆန္႕က်င္ဘက္ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း အလြန္နီးကပ္စြာ တည္ရွိေနပါသည္။ျခားနားထားသည့္ စည္းသည္ မရွိသေလာက္နီးပါး  ပါးလႊာလြန္းပါသည္။ ေရာေရာ ေထြးေထြး အျဖစ္ အပ်က္မ်ားၾကားတြင္  စည္းေက်ာ္လုိက္ဖုိ႕ဆုိသည္မွာ အလြန္လြယ္ကူေနပါသည္။ကၽြန္မတုိ႕လူသားမ်ားတြင္ ရွိသည့္  အသိဥာဏ္ပညာ တံတုိင္းကသာ လုံံျခံဳ ထူထဲပါသည္။ ကၽြန္မတုိ႕သည္ ေကာင္းမႈႏွင့္       
            
မေကာင္းမႈ ၾကားရွိ စည္းပါးပါးေလးေပၚတြင္ ရပ္ေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။မည္သည့္ဘက္ကို မဆုိ အလြယ္တကူ အေလးသာလုိက္၍ ရေနပါသည္။


                                                          
                                                       
မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ဂုဏ္ဟိတ္ျပ သံခ်ိဳ အျပည့္အစုံမွာ
           “မာန္ မလုပ္ခ်င္ဘူး
           မာန္လုပ္လွ်င္ လြယ္သည္သာပ
           ငယ္မည္မွာ န ကိုသတ္ရုံပဲ၊
          ေနရပ္ မန္ေရႊလည္တဲ့၊
         မာန္ႏွစ္လီ မာန္စုံကြန္႕၊ ဖူးအညြန္႕              
       ေခါင္ကတင္။



                                                           ေန႕လယ္၂နာရီ၊၀၆မိနစ္                                                
                                                      ၂၇ရက္၊၁၀လ၊၂၀၁၀ျပည့္ႏွစ္။

0 comments:

Post a Comment