468x60

စာေရးဆရာ ဆုိသည္မွာ.

Tuesday, June 3, 2014
   ..............
          တုိေတာင္းလွပါသည္ဆုိသည့္ လူ႕ အျဖစ္ကုိ ရရွိလာတာျခင္း တူေသာ္လည္း ၀ါသနာပါမႈက မတူညီၾက။၀ါသနာ ဆုိသည္ကလည္း ေမြးကတည္းက အျမစ္တြယ္သလုိ ပါလာတာရွိသလုိ ၾကီးျပင္းလာမွ ၀န္းက်င္ကုိ လုိက္၍ ေပၚေပါက္လာတာလည္း ရွိသည္။ထုိေပၚေပါက္လာသည့္ ၀ါသနာကလည္း လူတစ္ခ်ိဳ႕အတြက္ သာမန္မွ်သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕လူမ်ားအတြက္မူ ဘ၀တစ္ခုလုံးကို ႏွစ္ျမဳပ္ပစ္လုိက္သည္ထိ ရွိေနၾကသည္။ႏွစ္ျမႈပ္ ထားခ်င္သည့္ ၀ါသနာက ဘ၀ရပ္တည္မႈအတြက္ မလုံေလာက္ခဲ့လွ်င္ စိတ္ေသာကေရာက္ရျပီး ၀ါသနာႏွင့္ ဘ၀အသက္ေမြးမႈက တစ္ထပ္တည္းက်လွ်င္ေတာ့ အတုိ္င္းထက္အလြန္ပင္။၀ါသနာႏွင့္ အသက္ေမြးမႈၾကား လြန္ဆြဲေနရသည့္ သူမ်ားထဲတြင္ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္လည္း အပါအ၀င္။စာေရးဆရာ ဆုိသည့္ ဘ၀ကို မက္ေမာတြယ္တာေနၾကသည့္ ကၽြန္မႏွင့္ ၀ါသနာတူ သူမ်ားႏွင့္ ဆုံမိတုိင္း ရင္ဘတ္ခ်င္းနီးသလုိ ခံစားရသည္။သုိ႕ေသာ္လည္း စာေရးျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြး ရပ္တည္ ႏုိင္သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ စာေရးဆရာမ်ား ကို လက္ခ်ိဳးေရတြက္ၾကည့္လွ်င္ လက္ဆယ္ေခ်ာင္းပင္ ျပည့္မည္မထင္။ထုိသုိ႕ သိထားပါလွ်က္ စာေရးျခင္းျဖင့္ က်ားကုတ္က်ားခဲ ရပ္တည္ေနၾကသည့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ စာေရးဆရာမ်ား၏ အစြမ္းက ခ်ီးက်ဴးစရာပင္။
        ကၽြန္မ ငယ္စဥ္က ရုပ္ရွင္ထဲ၊စာအုပ္ထဲတြင္ ျမင္ဖူး၊ဖတ္ဖူးခဲ့သည္မွာ စာေရးဆရာမ်ားသည္ ဆင္းရဲၾကသည္။စာေရးဆရာဆုိလွ်င္ မ်က္မွန္တပ္ရမည္၊လြယ္အိတ္အစုတ္ေလး လြယ္ထားရမည္။ဖိနပ္ေနာက္ျမီးက ျပတ္လွ်င္ျပတ္ မျပတ္လွ်င္ ပါးေနရမည္။အိမ္လခ မေပးႏုိင္၍ အိမ္ရွင္ လာရန္ေတြ႕ျခင္းခံရမည္။ဆံပင္ရွည္၊ဖိနပ္ျပတ္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္း မညွပ္ႏုိင္၊မ၀ယ္ႏုိင္။ဘ၀ရပ္တည္ႏုိင္မည့္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ေပၚလာေသာ္လည္း သူတုိ႕၏ မာနတရားမ်ားေၾကာင့္ ဘယ္ေတာ့မွ လက္မခံတတ္။သူတုိ႕ေရးသည့္စာမ်ားသည္ ဆင္းရဲသား လူတန္းစားအတြက္သာ ရပ္တည္သည္က မ်ားသည္။ကၽြန္မ ငယ္စဥ္က သိခဲ့သည့္ စာေရးဆရာ ဆုိသည့္ ပုံရိပ္မ်ားျဖစ္သည္။ထုိ႕ေၾကာင့္ စာေရးဆရာဆုိလွ်င္ အထင္ၾကီးခံရသည့္ လူတန္းစားထဲတြင္ ထုိေခတ္ ထိုအခါက မပါ၀င္ခဲ့။အခုေတာ့ စာဖတ္ပရိသတ္၏ အျမင္က ေျပာင္းလဲလာၾကသည္။ယေန႕ေခတ္ ရုပ္ရွင္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက စာေရးသူမ်ား၏ ၀တ္ၳဳမ်ားကို ၀ယ္၍ရုိက္လာၾကသည္။ရုပ္ရွင္ ပုိစတာမ်ားတြင္ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ၏ ၀တ္ၳဳပါဟု ေရးသားေဖာ္ျပလာၾကသည္။ထုိအခါ စာေရးဆရာမ်ားကို ရုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိသတ္ကပါ သတိထားမိလာၾကသည္။ရုပ္ရွင္ေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းသလုိ ၀တ္ၳဳကိုပါ ခ်ီးမြမ္းတတ္ လာၾကသည္။ထိုမွ တစ္ဆင့္ စာေရးဆရာမ်ားကိုပါ ေလးစား အထင္ၾကီးလာၾကသည္။
        ယေန႕ေခတ္ စာေရးဆရာမမ်ား ေခတ္ႏွင့္အညီ သင့္တင့္ေလွ်ာက္ပတ္ေအာင္ ၀တ္တတ္ၾကသလုိ၊ ဂ်င္းေဘာင္ဘီ၊တီရွပ္ကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ၀တ္သည့္ စာေရးဆရာမ်ား လည္း မ်ားလာၾကသည္။ဆံပင္ရွည္ကုိ ႏွစ္သက္၍သာ ထားၾကမည္၊ဆံပင္ညွပ္ခ မတတ္ႏုိင္္၍ မဟုတ္ၾကေတာ့။ေက်ာပိုးအိတ္ႏွင့္ ေဘးလြယ္အိတ္ မ်ားကိုလည္း စတုိင္က်က် လြယ္လာၾကသည္။စာေရးဆရာ အမွတ္တံဆိပ္ လုိျဖစ္ေနသည့္ လြယ္အိတ္လြယ္သည့္ ဟန္ကို ျမတ္ႏုိးစြာ လုိက္လုပ္သည့္ စာေရးဆရာမ်ား ရွိေသးေသာ္လည္း လြယ္အိတ္စုတ္ကိုေတာ့ မလြယ္ၾကေတာ့။စာေရးဆရာ အမ်ားစုက ဘ၀ရပ္တည္မႈ အတြက္ အသက္ေမြးမႈ တစ္ခုခု ကို ယွဥ္တြဲလုပ္ေနၾကသည့္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ား ျဖစ္ေနၾကသည္။ထုိ႕ေၾကာင့္ ျမင္ရ၊ၾကားရသည္မွာ က်က္သေရရွိသည္ဟု ကၽြန္မ ခံစားရသည္။သုိ႕ေသာ္လည္း  ........... ထုိ သုိ႕ေသာ္လည္းက ကၽြန္မရင္ကို စိုက္၀င္ေနသည္မွာ တစ္ႏွစ္ခန္႕ရွိျပီ။သည္ ေဆာင္းပါးကို ေရးသင့္ မေရးသင့္ စဥ္းစားရင္း အခ်ိန္အနည္းငယ္ ယူေနမိသည္။မည္သူကိုမွ် ေစာ္ကား ပုတ္ခတ္ လုိစိတ္ မဟုတ္ဘဲ ၀ါသနာတူ စာေရးဆရာမ်ားဘက္မွ နာ၍ ေရးမိျခင္းျဖစ္သည္ကိုေတာ့ ကၽြန္မ ေရးေသာ စာမ်ားကို တုိင္တည္၍ သစ္ၥာျပဳပါသည္။
          စာေပႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အခမ္းအနားမ်ား၊အလုပ္ရုံေဆြးေႏြးပြဲမ်ားႏွင့္ စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲမ်ားကို ကၽြန္မ တက္ေရာက္ျဖစ္သည္။တခ်ိဳ႕အခမ္းအနားမ်ားကို  အခမ္းအနားမွဴး အျဖစ္၊အခ်ိဳ႕ကို စာဖတ္ ပရိသတ္အျဖစ္၊စာေရးသူ အျဖစ္ တက္ေရာက္ခဲ့ဖူးသည့္ ပြဲအေရအတြက္က အေတာ္မ်ားလာခဲ့သည္။အခမ္းအနားမ်ားတြင္ သူ႕အျမင္၊ကိုယ့္အျမင္ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးၾကသည့္အခါ၊စာေရးသူ အျမင္ သေဘာထားကို ေျပာျပၾကသည့္ အခါမ်ားတြင္ စာေရးသူ အခ်ိဳ႕က အထုပ္ျဖည္ျပသည္ဟု ကၽြန္မ ထင္မိသည္။ကၽြန္မ တုိ႕ စာေရးသူမ်ားသည္ လူထဲမွ လူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။လူအမ်ား ရင္ဆုိင္ ၾကဳံေတြ႕ေနရသည့္ ေခတ္၏ ရုန္းကန္ရမႈမ်ား။ႏုိင္ငံေရးအလွည့္အေျပာင္းလဲမ်ား၊မိသားစု အေရးကိစ္ၥမ်ား အားလုံး အတူတူပင္ျဖစ္သည္။တစ္ခုပဲရွိသည္ ကၽြန္မတုိ႕က ပိုျမင္၊ပုိခံစားတတ္ၾကသည္။ထုိ႕ေၾကာင့္ပင္ စာေရးဆရာမ်ား ျဖစ္လာရျခင္း ျဖစ္သည္။စာဖတ္သူမ်ားက မ်က္ေစ့တစ္စုံျဖင့္သာ ျမင္မိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ကၽြန္မတုိ႕က ေနာက္ေစ့ေရာ ေျခမ်က္ေစ့က ျမင္ေနတတ္ၾကသည္။ဒီလမ္း ဒီလမ္းခရီးကို အတူသြားၾကေသာ္လည္း ကၽြန္မတုိ႕က ေျခမ်က္ေစ့ျဖင့္ပါ ျမင္ေနတတ္ၾကသည္။ကိုယ့္ မ်က္ကြယ္ေရာက္သြားသည့္ အေျခအေန အခ်ိဳ႕ကိုလည္း ေနာက္ေစ့ကပါ လုိက္ၾကည့္မိေနတတ္သည္။ထုိအရာကို စာေရးဆရာ အရည္အေသြးဟု တင္စားႏုိင္ပါသည္။
       ကၽြန္မတုိ႕၏ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ ဘ၀မ်ား။ရင္ဆုိင္ေနသည့္ အခက္အခဲမ်ားကို ရုိးသားစြာ ေရးသား၊ေျပာဆုိႏုိင္ပါသည္။ထုိထဲမွတစ္ဆင့္ စာဖတ္သူမ်ားအတြက္  သင္ခန္းစာေပးျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ဘ၀တူ၊ခံစားခ်က္တူသူမ်ား ရွိေနပါသည္ ဆိုသည့္ စိတ္ေျဖ ႏုိင္မည့္ ရသ ေပးစြမ္းခ်င္၍ ျဖစ္ပါသည္။အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို မကြယ္မ၀ွက္ေရးျခင္း၊ေျပာျခင္းသည္ အသနားခံ ျခင္း မဟုတ္ပါ။စာေရးဆရာဆုိသည္မွာ မေျပလည္မႈမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည့္ သနားစရာ သတ္ၲ၀ါ အျဖစ္ ျမင္မသြားေစလုိပါ။ဆင္းရဲသား နင္းျပားမ်ား အေၾကာင္း ေရးမွ ရသ မဟုတ္ပါ။လူခ်မ္းသာမ်ား ၾကဳံေတြ႕ေနသည့္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းသည္လည္း ရသပင္။၀မ္းနည္းနာက်င္ရျခင္းကို ရသ ဟု သတ္မွတ္လွ်င္ ၾကည္ႏႈး ေပ်ာ္ရႊင္ရျခင္းကလည္း ရသ ဟုဆုိရပါမည္။ငိုေႂကြးျခင္းသည္ရသ ၊ရယ္ေမာျခင္းသည္ ရသ၊စိတ္က်ျခင္းသည္ ရသ၊စိတ္ႂကြ ျခင္းကလည္း။လူအမ်ား ခံစားေနရသမွ်အားလုံးသည္ ရသ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္မ ထင္ပါသည္။
        ကၽြန္မတုိ႕မွာ  အေႂကြးရွိျခင္း၊မရွိျခင္း၊အိမ္ပိုင္ရွိျခင္း၊မရွိျခင္း။ကုိယ္ပိုင္ကား ရွိျခင္း၊မရွိျခင္းမ်ားကို အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုခုႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္္၍ ေဆာင္းပါး၊ရသ စာတမ္း၊ကဗ်ာ၊၀တ္ၳဳမ်ား ေရးဖြဲ႕ႏုိင္ပါသည္။ကၽြန္မတုိ႕ အရင္ ၀ါရင့္သမ္ၻာရင့္ စာေရးဆရာၾကီးမ်ားလည္း ေရးဖြဲ႕ခဲ့ဖူးသည္။ကၽြန္မတုိ႕ေခတ္မွာလည္း ေရးဖြဲ႕ေနၾကသည္။ဒါသည္ ေခတ္၏ ပုံရိပ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ေခတ္၏ အရိပ္ကို ပုံေဖာ္ေပးေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ထုိသုိ႕ မရွိျခင္း၊အဆင္မေျပျခင္းမ်ားကို တစ္စုံတစ္ေယာက္က ကူညီေျဖရွင္းေပးရေတာ့မလုိ အေျပာမ်ားကို မေျပာေစခ်င္ပါ။ကၽြန္မ တုိ႕သည္ အမ်ားနည္းတူပင္ ကိုယ့္ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းႏုိင္သည့္ အစြမ္း၊အရည္အခ်င္းရွိသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ထုိသုိ႕ ေျဖရွင္းေနရင္းကပင္ ေခတ္ပုံရိပ္ကုိ ေရးဖြဲ႕ႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္ေနၾကသည္မွာ စာေရးဆရာ မ်ားျဖစ္ပါသည္။ထုိကဲ့သုိ႕ စာဖတ္သူမ်ားဘက္မွ ျမင္ေစခ်င္သည္မွာ ကၽြန္မတစ္ဦးတည္း၏ ခံယူခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
            ႏုိင္ငံ အသီးသီးရွိ  ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ အမ်ားစုသည္ စာေရး၊စာဖတ္ ၀ါသနာပါၾကသည္။စာေရး၊စာဖတ္၀ါသနာပါသူမ်ားက ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာၾကသည္လား၊ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ားက စာေရး၊စာဖတ္၀ါသနာ ပါၾကသည္လား။ကၽြန္မ မေ၀ခြဲတတ္။ကၽြန္မတုိ႕၏ လြပ္လပ္ေရး ဖခင္ၾကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကေတာ့ စာေရးဆရာ တစ္ပုိင္းျဖစ္ခဲ့သည္။ေခတ္အဆက္ဆက္ ၾကဳံေတြ႕ေနရသည့္ ႏုိင္ငံေရးအလွည့္အေျပာင္းမ်ားကုိ ရင္ဆုိင္ရတာခ်င္း အတူတူ ကၽြန္မ တုိ႕ စာေရးဆရာမ်ားက စာတစ္တန္ ေပတစ္ပုဒ္ အျဖစ္ ေရးဖြဲ႕ႏုိင္ခဲ့သည္မွာ ဦးပုညတုိ႕ လက္ထက္ကတည္းက ျဖစ္သည္။ထုိအခါ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စာေရးဆရာမ်ားကို ယွဥ္တြဲျမင္လာၾကသည္။စာေရးဆရာမ်ားက ႏုိင္ငံေရးေလာကထဲ အတင္းေျပး၀င္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံ့ အေရးကိစ္ၥမ်ားကသာ စာေရးဆရာမ်ားထံ ခ်ဥ္းနင္း ၀င္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ႏုိင္ငံ့ အက်ိဳး၊ျပည္သူ႕အက်ိဳးအတြက္ဆုိလွ်င္ ေရးသားေဖာ္ျပၾကဖုိ႕ စာေရးဆရာမ်ားသည္ ဘယ္တုန္းကမွ  လက္မေႏွးခဲ့ၾက။ေရးသားခ်င္ ၍ ေရးခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။တမင္ အနစ္နာခံသေယာင္ ျပျပီး ႏုိင္ငံေရး လုပ္ေနပါသည္ဟု အထင္ မခံလုိ။ထုိကဲ့သုိ႕ စာဖတ္သူမ်ားဘက္မွ မျမင္ေစခ်င္သည္မွာ ကၽြန္မတစ္ဦးတည္း၏ ခံယူခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
         ကၽြန္မတုိ႕သည္ စိတ္ထဲတြင္ ထိမိခံစားလာရျပီဆုိလွ်င္ ထုိ ခံစားခ်က္မ်ားက အလိိုလို လွ်ံက်လာ(အုိဗာဖလိုး)ျပီး ေရးဖြဲ႕မိတတ္ၾကသည္။သည့္အျပင္ ၾကိဳတင္မွန္းဆ သိျမင္ႏုိင္သည့္ ပါ၀ါ စာေရးဆရာမ်ားတြင္ ရွိေနတတ္ပါသည္။ ၁၉ရာစုႏွစ္ ေခတ္ဦးကို သိပ္ၸံပညာေခတ္ဦးဟု ေခၚႏုိင္ပါသည္။ထုိအခ်ိန္တြင္ စာေပပညာရွင္မ်ားသည္ လည္း သိပ္ၸံအေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဖြဲ႕ဆုိၾကသည့္အခါ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားသည္လည္း သိပ္ၸံဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္တုိႏွင့္ရင္းႏွီးလာၾကသည္။ ရုိမန္တစ္ စာေပေခတ္တြင္ စိတ္ကူးဥာဏ္ ဆန္းၾကယ္ေအာင္ ဖြဲ႕ဆုိထားသည့္ ၀တ္ၳဳပုံျပင္ဒ႑ာရီမ်ားသည္ သိပ္ၸံ၀တ္ၳဳလုိလုိ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္စရာေကာင္းေနသည္္။အကယ္၍သာ ရွင္အဇ္ၨေဂါဏ အေၾကာင္းကို ၀တ္ၳဳပုံစံ ဖြဲ႕ဆုိႏုိင္လွ်င္ ျမန္မာ့သိပ္ၸံ ၀တ္ၳဳေရွ႕ေျပး ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္္။ဂ်ာမန္ အမ်ိဳးသား မြန္ေခ်ာဆင္ဆုိသည့္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္သည္ လကမ္ၻာေပၚသုိ႕ လူသားမ်ား ေျခမခ်ႏုိင္မီ ကပင္ သူ႕၏ ဇာတ္ေကာင္ကို လကမ္ၻာသုိ႕ ေရာက္သြားသည္ဟု  ေရးဖြ႕ဲခဲ့ရာ မျဖစ္ႏုိင္၊ရူး၍ ေရးသားသည္ဟု ၀ုိင္းျပီးေထာပနာ ျပဳဖူးခဲ့ၾကသည္။သုိ႕ေသာ္လည္း သိပ္မေ၀းလြန္းသည့္ ေနာက္ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုတြင္ လူသားမ်ား လကမ္ၻာေပၚသုိ႕ အမွန္တစ္ကယ္ ေျခခ်ႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ကဗ်ာဆရာ၊စာေရးဆရာမ်ားသည္ သိပ္ၸံစိတ္ကူး မေပၚမီ ကတည္းကပင္ ဥဒဟုိ ေရာက္ခဲ့ၾကျပီး ျဖစ္သည္။
         စု၊တု၊ျပဳ ဆုိသည့္ အသံုးအႏႈန္းကို  စာေရးဆရာမ်ား လက္ကိုင္ထားေနၾကရပါသည္။ဟုိးေရွးေရွး ပေ၀သဏီ စာေပ စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွ ယေန႕ေခတ္အခိ်န္ထိ ေရးသားခဲ့ၾကသည့္ စာေပမ်ားကို ကၽြန္မတုိ႕ ဖတ္ျပီး မွတ္သားခဲ့ၾကရပါသည္။ထုိမွ တစ္ဆင့္ ၾကဳံေတြ႕ေနရသည့္ ကာလအလုိက္ ကၽြန္မတုိ႕၏ အေတြးအေခၚ အသစ္မ်ားကို ထပ္ေလာင္းေရးဖြဲ႕ၾကသည္။စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာျပီဟု ဆုိလွ်င္ သာမန္သူမ်ားထက္      စာဖတ္အား မ်ား၍ ျဖစ္သည္ဟု ေယ်ဘူယ် သတ္မွတ္ႏုိင္ပါသည္။ဖတ္ထား၊မွတ္သား ထားသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားက စာေရးသားခ်င္စိတ္ကို ေစ့ေဆာ္ေပးသည္ဟု ကၽြန္မ ခံစားမိသည္။စီနီယာ စာေရးဆရာမ်ား၏ စာမ်ားကို ဖတ္ခဲ့ၾကသလုိ၊ကၽြန္မတုိ႕ႏွင့္ တစ္ေခတ္ထဲတြင္ ေရးသားေနသည့္ ေခတ္ျပိဳင္၊စာေရးဆရာမ်ား၏ စာမ်ားကိုလည္း ဖတ္ဖုိ႕လုိပါသည္။ထုိ႕ျပင္ ကၽြန္မတုိ႕ ေနာက္မွ ေရးသားလာၾကသည့္ ဂ်ဴနီယာ စာေရးဆရာမ်ား၏ စာမ်ားကိုလည္း အေရးတယူ အခ်ိန္ေပး၍ ဖတ္ေပးဖုိ႕ လုိသည္ဟု ကၽြန္မ ထင္သည္။ေခတ္ကို ျမင္သည့္ အျမင္ခ်င္းသည္ အရြယ္အလုိက္ ကြာျခား တတ္၍ ျဖစ္ပါသည္။ကိုယ့္ထက္ ကေလာင္ငယ္ေသာ စာေရးဆရာမ်ား၏ စာမ်ားကို ဖတ္ေနစရာမလုိဟု ထင္လုိက္လွ်င္၊သို႕မဟုတ္ ကိုယ့္အေရးအသားေလာက္ မေကာင္း၊မေတာ္ ဟု ထင္ တစ္လုံးႏွင့္ ေတြးမိလုိက္လွ်င္ ထုိသူသည္ စာေရးဆရာ မဟုတ္ေတာ့ဟု ကၽြန္မ စြတ္စြဲလုိပါသည္။ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ ကုိယ့္စာမ်ားကို ဖတ္ေစလုိလွ်င္ သူတစ္ပါး စာမ်ားကိုလည္း ဖတ္ေပးတတ္ ရပါသည္။စာေရးဆရာ၏ က်င့္၀တ္တစ္ခုဟု ပင္ ဆုိခ်င္ပါသည္။
        စာေပ ဖန္တီးေသာ ေနရာတြင္ အျမင္ဥာဏ္က်ယ္ရုံႏွင့္ မျပီးႏုိင္ေပ။ကရုဏာတရားလည္း ရွိမွ ျဖစ္မည္။ကရုဏာကင္းသည့္ အျမင္က်ယ္ျခင္းသည္ စာေပ အတြက္ မည္သုိ႕မွ် အက်ိဳးမထူး။စာေပ ေလာက အတြက္ လုပ္ငန္းမရွိ၊ပါးစပ္အေျပာသာ အဖတ္တင္ တတ္ပါသည္။ထုိ႕အတူပင္ အျမင္ဥာဏ္ကင္းသည့္ ကရုဏာ တရား သည္လည္း စာေပအတြက္ အက်ိဳးထူး မရွိႏုိင္ေပ။လုပ္ငန္း စင္စစ္ ရွိေသာ္လည္း စာေပေလာကကို ႏွစ္ရာ ေရာက္တတ္ပါသည္။လမ္းလႊဲသို႕ ပုိ႕ေဆာင္ေပးတတ္ပါသည္။ထုိ႕ေၾကာင့္ ကၽြန္မ ခ်စ္သည့္ စာေရးဆရာ၊ဆရာမမ်ား  က်ယ္၀န္းေသာ အျမင္ဥာဏ္ႏွင့္ ဂရုဏာတရား ဒြန္တြဲ ရွိႏုိင္ၾကပါေစ။ေမတ္ၲာရည္လွ်က္ ..................



                                            ခင္သႏၱာ                                        
         

1 comments:

  1. Unknown said...:

    We have the Power to shrink our Dreams to fit Reality or The Power to stretch the Reality to fit our Dreams.

Post a Comment