“ခ်န္ထားေပးပါ”
ကၽြန္မ စာစ ေရးစဥ္ အခ်ိန္ေတြတုန္းက ရင္ထဲခံစားမိသမွ်ကို ထုတ္ေဖာ္ေရးဖုိ႕သာ စိတ္ေစာေနျပီး စကားလုံးမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္ျပီး ေရးသင့္၊မေရးသင့္ သိပ္စဥ္းစားမေနတတ္ပါ။ထုိ႕ေၾကာင့္ပင္ကၽြန္မေရးသည့္ စာအခ်ိဳ႕ မွာ ကင္းလြတ္ခြင့္ မရခဲ့သည္ မ်ားရွိခဲ့ ပါသည္။ကၽြန္မေဆာင္းပါးမ်ား၏ တင္ျပပုံ အဆင္မေျပမႈမ်ားကို အယ္ဒီတာမ်ားက တည္းျဖတ္ေပးမႈႏွင့္ စာေပမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ခြင့္ျပဳ မေပးမႈမ်ားေၾကာင့္ ကၽြန္မ၏ အေရးအသား တင္ျပပုံကို ေျပာင္းလဲရမွန္း သိလာခဲ့ရပါသည္။ကၽြန္မ စာအေရးအသား ေရးစ ကထက္စာလွ်င္ အနည္းငယ္ တိုးတက္လာျခင္းသည္ တာ၀န္ရွိလူၾကီးမ်ား၏ စည္းကမ္း ေဘာင္အတြင္းမွ ခြင့္ျပဳမေပးသင့္သည့္ ကိစ္ၥမ်ားကို ခြင့္ျပဳမေပးခဲ့ ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ကၽြန္မ အေဖကေတာ့ ကၽြန္မ၏ အေရးအသားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး “သမီးရဲ႕ စာေရးနည္း အတတ္ပညာကို ေဖေဖ မေျပာလုိေပမဲ့ အေဖဆုိတဲ့ ပတ္သက္မႈကိုပဲ အေမ့လင္ လုိ႕ ေျပာမိရင္ မမွားေပမဲ့ အဓိပ္ၸါယ္ ႏွစ္မ်ိဳးထြက္ႏုိင္ျပီး ၾကားရတာလည္း အဆင္မေျပဘူးေပါ့” ဟု မွတ္ခ်က္ေပးဖူးပါသည္။
အခ်ိဳ႕ေသာ ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာမ်ားႏွင့္ မဂ္ၢဇင္းအခ်ိဳ႕တြင္ အႏုပညာရွင္၊သုိ႕မဟုတ္ သရုပ္ျပ ေမာ္ဒယ္မ်ား၏ ၀တ္ဆင္မႈသည္ အလြန္လြတ္လပ္ခြင့္ ရလာသည္ကုိ ေတြ႕ေနရပါသည္။ လြတ္လပ္ခြင့္ ရသည္ဆုိသည္မွာ ခြင့္ျပဳေပးထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။သရုပ္ေဆာင္ ေလာကသုိ႕ မ၀င္ေရာက္ေသးမီ မိတ္ဆက္မွာပင္ ေပါင္လယ္ေလာက္ထိ ေပၚေသာ စကတ္တုိ၊ဂါ၀န္တုိမ်ားႏွင့္ အေပၚတစ္ပုိင္း မပါသေလာက္ ျဖစ္ေနေသာ ပုံမ်ားႏွင့္ ေဖာ္ျပပါရွိလာပါသည္။အမ်ားျပည္သူ မ်ား အခေၾကးေငြေပးျပီး ဖတ္ရႈေနၾကေသာ ဂ်ာနယ္မ်ားႏွင့္မဂ္ၢဇင္းမ်ား ေပၚတြင္ ပါရွိရမည့္ ပုံမ်ားကို ဒူးေအာက္ဖုံး အ၀တ္စားမ်ားႏွင့္အေပၚပိုင္းကုိလည္း အသင့္အတင့္ လုံျခံဳေသာ အ၀တ္အစားမ်ားသာ ၀တ္ရမည္ဟု သတ္မွတ္ေပးထားျပီး ထုိသုိ႕မ၀တ္စားထားေသာ ပုံမ်ားကို ခြင့္ျပဳ မေပးဘဲ ထားပါက ဆယ္ၾကိမ္ထက္ပုိျပီး အေရးယူရလိမ့္မည္ မထင္ပါ။
ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းသင့္သည့္ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ ျပည္သူမ်ား အတုယူေန ၾက သည့္ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားကို သတိထားသင့္ေၾကာင္း အသိေပးသည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို အၾကိမ္ၾကိမ္ ကၽြန္မ ဖတ္ေနရေသာ္လည္း ထူးထူးျခားျခား ေျပာင္းလဲလာသည္ကို မေတြ႕မိ။ကၽြန္မသည္ ေရွးအဘြားအရြယ္ မဟုတ္ေသးသလုိ ပုံတုံးပုံအ ၀တ္ဆင္မႈကိုသာ အားေပးသည့္ သူလည္း မဟုတ္ပါ။ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းထဲမွ လူလတ္ပုိင္း အရြယ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီး ကၽြန္မကိုယ္တုိင္ပင္ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးေသာ အ၀တ္အစားမ်ားကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ကာ ၀တ္ဆင္ေနသူလည္း ျဖစ္ပါသည္။အခ်ိန္လု အေျပးအလႊား ဘတ္စကားစီးျပီး အလုပ္လုပ္ေနၾကရသည့္ ေခတ္ထဲတြင္ ျမန္မာအက်ႋခါးတုိ ထက္စာလွ်င္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ၊တီရွပ္က ပို၍ အဆင္ေျပေၾကာင္း လက္ခံထားသူျဖစ္ပါသည္။
လူသားအားလုံး အလွအပကို ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးၾကပါသည္။ထုိထဲတြင္မွ ကၽြန္မအပါ အ၀င္ ကၽြန္မတုိ႕ မိန္းကေလးမ်ားက အလွအပကို ပုိျပီးႏွစ္သက္ၾကပါသည္။မိမိ၏ အလွကုိ သူတစ္ပါးကသိရွိျပီး ခ်ီးက်ဴးေျပာဆုိသည္ကိုလည္း ၾကိဳက္ႏွစ္ၾကပါသည္၊ ထုိသုိ႕ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္
ျခင္းကို ကၽြန္မကေတာ့ ျဖစ္သင့္သည္ဟု လက္ခံပါသည္။သုိ႕ေသာ္ လည္း ကၽြန္မ ေလ့လာ မိသေလာက္ လူဆုိသည္မွာ မျမင္ႏုိင္ေသာ အလွမ်ားကို ပုိတန္ဖိုးထားတတ္ၾကပါသည္။
ကၽြန္မဆုိလုိသည္မွာ အေပၚပိုင္းအလွကို ထင္ထင္ေပၚေပၚၾကီး မျမင္ရပါက သူ႕ အေပၚပုိင္းေလးက ဘယ္လိုေလး လွေနမွာလဲလို႕ စိတ္ကူးျဖင့္ေတြးၾကည့္ရသည့္ အလွ၊ေျခသလုံးသားေလာက္သာ ျမင္ရသည့္ အ၀တ္စား ၀တ္ထားပါက ေပါင္တံေလးဆုိ ဘယ္ေလာက္ လွလုိက္မလဲလို႕ ေတြးယူရမည့္ အလွမ်ိဳးကို ဆုိလုိပါသည္။လုံျခဳံရမည့္ အလွမ်ားကို မလုံျခဳံဘဲ ေပါေပါ ေလာေလာ ျမင္ေနရျခင္းသည္ ေရရွည္တြင္ ဘာကို တန္ဖိုးထားျပီး ၾကည့္ရမည္ ကို မသိႏုိင္ေတာ့ပါ။ကာေမသု မိစ္ၦာစာရ ကံဆုိသည္မွာ က်ဴးလြန္သူတြင္သာ အျပစ္ရွိသည္ မဟုတ္၊ က်ဴးလြန္မိေအာင္ ၀တ္စားေနထုိင္ေသာသူတြင္လည္း အလားတူ ကံေျမာက္ပါသည္။
ကၽြန္မတုိ႕ သည္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ားထဲတြင္ ဘာေၾကာင့္ စိန္ကို တန္္ဖိုးထား ေနၾက သည္ကို ေတြးၾကည့္လွ်င္ သိႏုိင္ပါသည္။စိန္သည္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ မ်ားထဲတြင္ မာျခင္း အဆင့္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္ျပီး၊ထုိသုိ႕ မာျခင္းအဆင့္ ျမင့္ေအာင္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား အထပ္ထပ္ အဖိသိပ္ခံကာ လူသူျမင္ေတြ႕ရန္ ခက္ခဲေသာ ေျမလႊာေအာက္တြင္ တည္ရွိေနခဲ့ပါသည္။စိန္၏ မူလအစိုင္အခဲမွာ ေက်ာက္မီးေသြးသာ ျဖစ္ပါသည္၊သုိ႕ေသာ္ ေက်ာက္မီးေသြးကို ကၽြန္မတုိ႕ မ၀တ္ဆင္ၾကပါ။စိန္ကို တန္ဖုိးထားၾကျခင္း၏ အဓိကအခ်က္မွာ အျခားေက်ာက္မ်က္ ရတနာမ်ားထက္ ရွားပါးျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။အလြယ္တကူေတြ႕ေနႏုိင္သည့္ အျခား လွပသည့္ ေက်ာက္အမ်ိဳးအစားမ်ား ရွိေနပါေသာ္လည္း ကၽြန္မတုိ႕သည္ ရတနာ ဟုမသတ္မွတ္၊ ကိုယ္ေပၚတြင္လည္း တယုတယ မ၀တ္ဆင္ၾကပါ။မိန္းကေလးတုိ႕ ၏ အလွသည္လည္း ထုိနည္းအတုိင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္မ အားကစားသင္တန္းျပေနခ်ိန္တြင္ ၀တ္ဆင္သည့္ ေဘာင္းဘီတုိသည္ သင္တန္းနည္းျပတစ္ေယာက္ အတြက္ သင့္ေတာ္သည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း စာအုပ္တုိက္မ်ား သို႕သြားသည့္ အခါ ၀တ္ဆင္မိပါက စာေရးသူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ လွ်ပ္ေပၚလီေသာ အ၀တ္အစား ျဖစ္သြားပါမည္။ထုိအ၀တ္အစား တစ္မ်ိဳးတည္းကိုပင္ ေနရာေဒသ ကြာသြားသျဖင့္ အျမင္ တင့္တယ္ပုံ ကြာသြားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ေခတ္ႏွင့္အညီ အတုိ၊အျပတ္မ်ားကို မ၀တ္ရဟု ကၽြန္မ ဆုိလုိျခင္း မဟုတ္ပါ။၀တ္သြားရမည့္ ေနရာႏွင့္ ၀တ္ဆင္သင့္သည့္ အခ်ိန္ကိုေရြးခ်ယ္ တတ္ရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ဆူပါမတ္ကတ္ၾကီးတစ္ခု ဖြင့္ပြဲသို႕ ဗန္းကိုင္ အျဖစ္ ကၽြန္မတုိ႕သူငယ္ခ်င္းတစ္စု တက္ေရာက္ခဲ့ရစဥ္က ျပည္ပမီဒီယာ တစ္ခုက ကၽြန္မတုိ႕၏ ျမန္မာ၀တ္စုံျဖစ္သည့္ ျခံဳပ၀ါ စုံကာခ်ထားသည့္ ခ်ိတ္ႏွင့္ အက်ႋခါးတုိ လက္ရွည္ပုံစံကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္၍ ဆိုကာ မွတ္တမ္းတင္ ရုိက္ကူးသြားဖူးသည္။ထုိဖြင့္ပြဲတြင္ အျခား အတုိ၊အျပတ္၊ ရင္လ်ား ပုံစံမ်ိဳးစုံ ၀တ္စားထားသည့္ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳလွပသည့္ မိန္းကေလးမ်ား ရွိေသာ္လည္း ထုိထက္ပင္ ဆန္းသစ္ျပီး လွစ္ေဖာ္ျပႏုိင္ေသာ ၀တ္စုံပုံစံမ်ားကို ႏုိင္ငံတကာတြင္လည္း ေတြ႕ေနႏုိင္ေသာေၾကာင့္ မွတ္တမ္း မတင္လိုပါဟု ေျပာသြားတာ ၾကားခဲ့ဖူးပါသည္။
အမွန္အတုိင္း ၀န္ခံရလွ်င္ ထုိအခ်ိန္က ကၽြန္မတုိ႕ သူငယ္ခ်င္းတစ္စုသည္ ထုိျမန္မာ ၀တ္စုံကို မ၀တ္ခ်င္ခဲ့။အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား၏ မ၀တ္မေနရဆုိေသာ အမိန္႕ေၾကာင့္သာ ၀တ္ခဲ့ရ ေသာ္လည္း ေခတ္မီဆန္းသစ္ေသာ ပုံစံမ်ားအၾကားတြင္ ကၽြန္မတို႕မွာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ခပ္တုံးတုံး ပုံစံေပါက္ေနသည္ဟု ထင္မိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ကၽြန္မတုိ႕ ျမန္မာ၀တ္စုံကုိ တုိင္းတစ္ပါးက အျမတ္တႏုိး မွတ္တမ္း တင္ မည္ဆုိေတာ့မွ ကၽြန္မတုိ႕ႏုိင္ငံ၏ ၀တ္စုံ က်က္သေရ ရွိပုံကို သတိထား မိလာတတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ေခတ္မီဆန္းသစ္ေသာ ပုံစံမ်ားကို အခမ္းအနားမဟုတ္သည့္ အျပင္တြင္လည္း ကၽြန္မတုိ႕ လြတ္လပ္စြာ ၀တ္ဆင္ေနႏုိင္သည္ပဲ။
မိန္းကေလးတုိင္း က်စ္လစ္လုံျခံဳသည့္ အလွကို ထိန္းသိမ္းတတ္ရန္လုိပါသည္။အထူး
သျဖင့္ ျပည္သူ႕စံျပ အျဖစ္ အၾကည့္ခံရသည့္ သူမ်ားက ပိုျပီး လိုအပ္ပါသည္။၀တ္စားဆင္ယင္မႈ ေရာလာသည့္ ေခတ္ထဲတြင္ လုိက္ပါစီးေမ်ာ ၀တ္ဆင္ေနၾကသည္ကို အျပစ္ဟု မဆုိခ်င္ေသာ္လည္း ျမန္မာမိန္းကေလးဆုိသည့္ ေတာ္၀င္သည့္ အလွကိုျပသရန္ အခ်ိန္ႏွင့္ေနရာေလးတစ္ခုေတာ့ က်န္ေန ေစခ်င္ေသးပါသည္။
ခင္သႏၱာ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Subscribe
Labels
Blog Archive
-
▼
2014
(46)
-
▼
June
(38)
- ကၽြန္မႏွင့္ကၽြန္မ၏ ေလာင္ဘက္မ်ား (ဇတ္သိမ္း)
- ကၽြန္မႏွင့္ ကၽြန္မ၏ေလာင္ဖက္မ်ား (ပထမပုိင္း) မေဟသီ ...
- စားသုံးသူ၏ အခြင့္အေရး
- ျမင္တတ္မ်က္စိ
- ေႏွာင္တြယ္ရစ္ငင္ ခ်စ္ခ်င္ေသာ္လည္း
- ျဖတ္သန္းေနဆဲ ဘ၀ေတြထဲ
- ျဖတ္သန္းခဲ့ရ ႏွစ္ဘ၀။
- “ အျပစ္ မတင္ရက္ေတာ့ပါ”
- ဖူးငုံတုိ႕နဲ႕ Plan မ်ားစြာ
- ေတာ္သူေန ေရွာ္သူေသ
- တံတုိင္းေလလား ေပတံလား
- သက္ရွိ မန္က်ည္းပင္တုိ႔ အေၾကာင္း
- “သိပါရဲ႕လား ကၽြန္မသည္”
- “အလည္သြားမိတဲ့ တစ္ညတာ”
- အသုံးခ်ေပးပါ။
- “အပန္းေတာ္ေျပ”
- ' 96 ' မွတ္တမ္း
- “အကာမဲ့ အႏွစ္”
- “သဲကိုးျဖာတုိ႕ က်င္လည္ရာ” မႏြယ္ကို ျမ...
- “ေခ်လိုက္လုိ႕ ေၾကသြားတာမ်ားလား” ႏုံအ မ...
- ရွည္ႏုိင္လြန္းခ်ည့္ အပူမရွာခ်င္လုိ႕ အပ...
- “ပါးလႊာေသာ စည္းေလးမ်ား”၁။ “မာန္ မလုပ္ခ်င...
- သိကၡာေလးေတာ့ က်န္ခ်င္သား၁။ သတ္ၱ၀ါ မ်ိဳးစိတ္...
- “ခ်န္ထားေပးပါ” ကၽြန္မ စာစ ေရးစဥ္ အခ်ိ...
- “ ျပည္ၾကီးဘာယာ ႏွင့္ ရဲတိုက္အား ခံစားၾကည့္ျခင္း” ...
- “ေႏြရာသီ ဖက္ရွင္” ကၽြန္မတုိ႕ငယ္စဥ္ ေႏြရာသ...
- “အမွီ”(၁) စာေရးၾကီး ဦးျမင့္ေက်ာ္တဲ့၊ရန္...
- ေပ်ာ့ေသာ ႏွီးျဖင့္ ခုိင္ေအာင္ခ်ည္ ...
- ကယ္လ္ဆမ္ေကြကာ အေတြး က်ဳပ္နံမည္ ခင...
- “မ်က္ေျဖ” ေျခာက္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ျပန္...
- ျမစ္တစ္စင္း......... ခ်စ္ျခင္းႏွင့္အတူ
- ဂ်စ္ပစီ မုိးတိမ္
- “မုန္းမာန္ဖြဲ႕ေသာ္လည္း”
- “ မၾကဳံဖူးဆုိ မယုံဘူးလား”
- မ်ိဳးရိုးက အထက္တန္းစားေလ
- ဆပ္၍ မဆုံးႏုိင္ေတာ့သည့္ ေက်းဇူးတရားမ်ား
- ျမိဳ႕ ေရၾကည္သုိ႕
- စာေရးဆရာ ဆုိသည္မွာ.
-
▼
June
(38)
0 comments:
Post a Comment