“ ျပည္ၾကီးဘာယာ ႏွင့္ ရဲတိုက္အား ခံစားၾကည့္ျခင္း”
ကၽြန္မသည္ ကၽြန္မဖတ္ဖူးေသာ စာအုပ္ေကာင္းမ်ားကို သူတစ္ပါးအားမွ်ေ၀ဖတ္ ေစခ်င္သလို၊သူတစ္ပါးဖတ္ဖူးျပီး မွ်ေ၀ထားေသာ စာအုပ္ေကာင္းမ်ားအားလည္း ရွာေဖြ၍ ဖတ္တတ္ေသာ အေလ့အက်င့္ရွိပါသည္။ျပည္ၾကီးဘာယာႏွင့္ ရဲတုိက္စာအုပ္မ်ားကို ဖတ္ျပီး စာေပလြတ္လပ္ ခြင့္ေပးခဲ့ေသာ စာေပအဖြဲ႕အစည္းမ်ားကိုလည္း ေက်းဇူးအထူးတင္မိပါသည္။ကၽြန္မသိသည့္ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ဆုိသည္မွာ အဖြဲ႕အစည္း(သို႕)လူပုဂ္ၢိဳလ္တစ္ဦးဦးကို ပရမ္းပတာ ေ၀ဖန္ေရးသားထားေသာစာမ်ားကို ခြင့္ျပဳျခင္းမဟုတ္ပါ၊သတိမမူမိဘဲ လြဲမွားေနေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား သို႕မဟုတ္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေနရေသာ လူပုဂ္ၢိဳလ္မ်ား၏ မျမင္မိ၊မျမင္ႏိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားကို အျပဳသေဘာျဖင့္ ေထာက္ျပေရးသားထားေသာ စာမ်ားကို ခြင့္ျပဳျခင္းသည္ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ကၽြန္မဖတ္ျပီးေသာ ထိုစာအုပ္ႏွစ္အုပ္အေၾကာင္းကုိ ကၽြန္မဥာဏ္ တစ္ထြာတစ္မိုက္ျဖင့္ ဆရာလုပ္ ညႊန္ျပျခင္းမဟုတ္ဘဲ ကၽြန္မခံစားမိသမွ်ကို ရုိးသားစြာ တင္ျပသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၾကိဳတင္ေရးသားလုိပါသည္။
ထိုစာအုပ္ႏွစ္အုပ္၏ တူညီမွဳမွာပ်က္စီးယိုယြင္းခဲ့ေသာ မိမိတို႕တိုင္း ျပည္၏အုပ္ခ်ဳပ္မွဳပိုင္းကိုေထာက္ျပ ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။မင္းႏွင့္ျပည္သူဆိုသည္မွာ မိသားစုတစ္စုႏွင့္တူပါသည္။မိဘသည္ သားသမီးလုပ္သမွ်ကို အကုန္မသိႏုိင္၊ သူတစ္ပါး နားႏွင့္မဆန္႕မွ မိဘနား သို႕ေရာက္သည္ဆုိေသာ စကားပုံအတိုင္း သားသမးီတို႕လမ္းလႊဲေန ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားကို သူတစ္ပါးေ၀ဖန္ ေထာက္ျပမွ သိရပါသည္။ထုိသို႕သူတစ္ပါး ေထာက္ျပမွ သိရျခင္းသည္ မိဘညံ့ေန၍မဟုတ္ပါ။မိဘသည္ မိသားစုအားလုံး၏ စား၀တ္ေနေရးအပါအ၀င္ မိသားစုလုံျခံဳေရးမ်ားကိုပါ ေဆာင္ရြက္ေနရ၍ သားသမီးလုပ္သမွ် အကုန္မသိႏုိင္ျခင္းသည္ သဘာ၀က်ေသာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုသာျဖစ္ပါသည္။သားသမီးကိုယုံ၍ စုံလုံးကန္းမေနရန္ေတာ့ လိုသည္ေပါ့။
ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးမရခင္ ဆယ့္ေလးႏွစ္အလိုက တုိးတက္ေရးမဂ္ၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီေရးသည့္ ျပည္ၾကီးဘာယာ၀တ္ၳဳသည္ သူ႕ကၽြန္လက္ေအာက္တြင္ ေရာင့္ရဲလြယ္လြန္းေသာ ျမန္မာျပည္သူ၊ျပည္သားမ်ားကို အားမလိုအားမရ စိတ္ျဖင့္ သေရာ္ေရးသားခဲ့ဟန္တူပါသည္။ကၽြန္မ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ျပည္ၾကီးဘာယာ၀တ္ၳဳကို ပထမအၾကိမ္ဖတ္ဖူးေသာ အရြယ္သည္ ကိုးတန္းႏွစ္ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ျဖစ္ပါသည္။အဲဒီအခ်ိန္က ထိုစာအုပ္ကို ကၽြန္မ ေက်နပ္မွဳမရွိခဲ့ပါ၊ကၽြန္မတြင္စာေပသိ ႏုနယ္လြန္းေသး၍ျဖစ္ပါမည္။ဒုတိယအၾကိမ္ဖတ္မိေသာ တက္ၠသိုလ္တတိယႏွစ္တြင္မူ ထို၀တ္ၳဳသည္ ယခုမွအသစ္ဖတ္ဖူးသကဲ့သို႕ျဖစ္ေနျပီး ကၽြန္မၾကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့ပါသည္။ တတိယအၾကိမ္ႏွင့္ ေနာက္ပိုင္းဖတ္မိေသာအခါမ်ားတြင္မူ ဆရာေဇာ္ဂ်ီအား မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ရွင္သန္ထက္ျမက္ေအာင္ လွဳံေဆာ္ေရးသားႏိုင္သည့္ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္ အလြန္ၾကည္ညိဳမိပါသည္။
ဘာယာေရႊျပည္ေတာ္တြင္းရွိ အမတ္ခ်ဳပ္ၾကီး သိရိေက်ာ္ေခါင္သည္ နန္းေတာ္သို႕ အခစားမ၀င္မီ သူ၏မ်က္ခုံးမ်ားလွဳပ္ျပီး ညကအိမ္မက္ မေကာင္းေသာေၾကာင့္ အမတ္ခ်ဳပ္ကေတာ္အား ေဗဒင္ေမးရန္ ေျပာေသာစကားကုိ အမတ္ခ်ဳပ္ကေတာ္က “လာျပန္ပါျပီေဗဒင္ေမးလည္း ေဗဒင္ကအေကာင္းခ်ည္းေဟာတာပဲ မဟုတ္လား၊ ညံ႕တဲ့အခါမ်ားမွာလည္းယၾတာ အျပဳခိုင္းတာပဲ မဟုတ္လား။စင္စစ္မွာေတာ့ ရွင္ဘုရင္ကိုသာ ေျမွာက္ပင့္ျပီးေျပာပါ၊ဘာမွ ေဘးမျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။အခုၾကီးပြားေနတာဟာ ရွင္ဘုရင္ကို ေျမွာက္ပင့္ျပီးေျပာေနလို႕ မဟုတ္လား ေမာင္ေမာင္ငဲ့” လို႕ေျပာစကားကို
“အမယ္ေလး.....ရွင္ဘုရင္ကေပတဲ့ အပါးအနပ္။ၾကည့္ေျမွာက္ရတယ္ မိမိငဲ့”လို႕ အမတ္ခ်ဳပ္ၾကီးရဲ႕ အေျပာက ရွင္ဘုရင္ဆိုတာ မညံ႕ေၾကာင္းေဖာ္ျပထားပါသည္။
ဒါေပမဲ့ အမတ္ခ်ဳပ္ကေတာ္က “ေၾသာ္ ေမာင္ေမာင့္ႏွယ္၊ရွင္ဘုရင္အၾကိဳက္ကို လုိက္ေျပာရတာဟာလြယ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ။အႏို႕....ရွင္ဘုရင္ကိုေျမွာက္ပင့္ေျပာဖို႕ ငယ္ငယ္ကတည္းက ပညာေတြသင္လာခဲ့တယ္ မဟုတ္လား၊ေတာ္ရုံတန္ရုံ ပညာနဲ႕လည္း ရွင္ဘုရင္ကို ဘာေျမွာက္တတ္ပါ့မလဲ ေမာင္္ေမာင္ငဲ့”။လို႕ သူ႕ကေတာ္ရဲ႕အေျပာေၾကာင့္
“အင္း..... ငါပညာသင္လာတာေတြဟာ ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ ရွင္ဘုရင္ကို ေျမွာက္
ေျပာဖို႕ ျဖစ္ေနပါေပါ့လား” လုိ႕ အမွန္ကိုျမင္ေပမဲ့ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အမတ္ခ်ဳပ္ၾကီးဟာ
သူ႕ကေတာ္စကားကုိပဲ နားေထာင္ျပီး ေရႊနန္းေတာ္ထဲကို ၀င္သြားပါေတာ့သည္။ပညာရွိသုခမိန္မ်ား ျဖစ္လင့္ကစား ကိုယ္က်ိဳးတစ္ခုကိုသာၾကည့္၍ တုိင္းျပည္ေရးရာမ်ား
ကိုစိတ္မ၀င္စားပုံ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ထားပုံမွာ ဖတ္ရသူျပည္သူမ်ားအား မခံခ်င္ေအာင္ ကလိထား သလိုျဖစ္ေနပါသည္။
စာေပေရးရာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း စာဆိုရွင္ၾကီးျဖစ္ခ်င္ေနေသာ ၀န္မင္းတစ္ပါးအား စာဆိုၾကီးက “အို......၀န္မင္းဟာ ဘာေၾကာင့္ စာဆိုၾကီး မျဖစ္ႏုိင္ရမွာလဲ။စကားလွေတြကိုသာ က်က္ထား၊ေနာက္ျပီးေတာ့ ကိုယ္ဆိုလုိခ်င္တဲ့ အဓိပ္ၸာယ္ေတြပါပါ၊မပါပါ။ဒီစကားလွေတြကိုသာ ေဖာေဖာသီသီေရးပစ္လုိက္။ေနာက္ျပီးေတာ့ စိတ္ထဲမွာ တကယ္ မထင္၊တကယ္မျမင္ေပမဲ့ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ေတြနဲ႕သာ တန္ဆာဆင္လုိက္၊ရသတို႕ ဂုဏ္တို႕ကိုသာ မပါလွ်င္ ပါေအာင္ၾကံဖန္ျပီးဆြဲထည့္လိုက္။ဟား.......စာဆိုၾကီးေပါ့၊ က၀ိၾကီးေပါ့၊ဘာယာျပည္မွာတင္မက စၾက၀ဠာ တစ္ခုလုံးမွာေတာင္ ေက်ာ္ေစာႏုိင္တဲ့ ပညာရွိ က၀ိၾကီးေပါ့”လို႕ အဲဒီေခတ္ရဲ႕ စာေပအဆင့္အတန္းကို မခံခ်ိ မခံသာျဖစ္ေအာင္ ဆြေပးထားပါသည္။စာေရးဆရာ၊ေတးေရးဆရာဆိုသည္မွာေခတ္၏ပုံရိပ္ကို ပုံေဖာ္ေပးေနၾကသူမ်ားဟု ကၽြန္မထင္ပါသည္။
ေနာက္တစ္ခုမွာ စာဆိုမင္းသည္ ဘာယာျပည့္ရွင္အား ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕မ်ား ဖြဲ႕ဆုိေလွ်ာင္တင္ေနရင္း စိတ္ထဲမွ စဥ္းစားလာမိပုံကို ယခုလိုထိထိမိမိ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ေရးဖြဲ႕ထားျပန္ပါေသးသည္။ဘာယာျပည့္ရွင္၏ အေဖသည္ရွင္ဘုရင္။၄င္းရွင္ဘုရင္၏ ဖေအသည္လည္း ရွင္ဘုရင္။ယင္းသို႕ရွာေဖြလာရင္း ရွင္ဘုရင္ တသီတတန္းၾကီးရွိေသာ တန္းအဆုံးတြင္ ဧကႏ္ၲလူတစ္ေယာက္ကိုေတြ႕ရေပမည္။ ထိုသူသည္ မည္သူလဲ၊လူပဲ။လူဆိုတာဟာလည္း ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ သတ္ၲ၀ါအေပါင္းတို႕ႏွင့္ အတူတူျဖစ္၍ အဘယ္ေၾကာင့္ ဒီလူသည္ လူအေပါင္းတို႕၏ ထိပ္ဖ်ားတြင္ ၾသဇာအာဏာႏွင့္ေနႏိုင္ရသနည္း။ထိုလူတြင္ သူတကာတို႕ထက္ ထူးျခားေသာ လူ႕သတ္ၲိမ်ားရွိ၍ျဖစ္ရမည္။လူတကာ လိုက္နာေဆာက္ရြက္ ခ်င္လာေအာင္ ၪဏ္နွင့္တကြ သိမ္ေမြ႕ေသာ သေဘာထား၊ တည္ၾကည္ရဲရင့္ေသာစိတ္တို႕ရွိရမည္။လူတို႕၏စီးပြားကို ၾကီးပြားေစတတ္ ေသာလုပ္ရည္ ၾကံရည္လည္းရွိရမည္။ထို႕ေၾကာင့္သာရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျခင္း ျဖစ္မည္ဟု သုံးသပ္လာမိပါသည္။
စာဆုိသည္ ရွင္ဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္ထုိက္သည့္ အရည္အခ်င္းမ်ားကို စဥ္းစားမိရာမွ တစ္ဖန္ “ထုိအခါ ရွင္ဘုရင္၏သားဆုိသည္မွာ အလကား။ထုိသတ္ၲိထူးမ်ား ရွိလာမွသာလွ်င္ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ထုိက္သည္။လူတုိ႕၏ထိပ္ဖ်ားတြင္ေနသင့္သည္။ထုိသတ္ၲိထူးမ်ား ျပည့္စုံပါလွ်င္ မည္သူမဆို ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ထုိက္သည္။ထီးႏွင့္နန္းႏွင့္မခံစားရေသာ္လည္း ရွင္ဘုရင္ဟု ေခၚဆိုထိုက္လွသည္။ထုိသတ္ၲိထူးမ်ား မရွိပါလွ်င္ ထီးႏွင့္ နန္းႏွင့္ပင္စံစားေသာ္လည္း ထိုရွင္ဘုရင္မ်ိဳးမွာ ဘုရင္ပညတ္မ်ားသာလွ်င္တကား”ဟုအမွန္ျမင္လာပုံကို ေရးသားေဖာ္ျပထားပါသည္။ဆရာေဇာ္ဂ်ီကဆက္၍ ေဖာ္ျပထားမႈပုံမွာ ျပည္သူမ်ားအား ကုိယ္စြမ္းကုိယ္စ ထုတ္ခ်င္စိတ္ေပၚလာေအာင္ “ၾကည္႕ၾကပါဦးစို႕..။အကယ္၍ သတ္ၲိထူးမရွိဘဲ ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ေနရင္ေကာ ဘယ္သူ႕အျပစ္ဟုဆိုမည္လဲ။ထိုရွင္ဘုရင္၏ အျပစ္မဟုတ္။တုိင္းသူျပည္သား အ တတ၊အသုံးမက်၊ကိုယ့္အခြင့္အေရးကို ကိုယ္မသိဘဲ၊ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ အရုိအေသတရားမ်ား ၾကဲေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္စြတကား” ဟုျပည္သူတို႕၏ အားနည္းခ်က္ ကိုေထာက္ျပ ေရးဖြဲ႕ထားပါသည္။
ညီလာခံတြင္ ဘာယာျပည့္ရွင္အား မွဴးၾကီးမတ္ရာတို႕က တိုင္းေရးျပည္မႈ ကိစ္ၥေလွ်ာက္တင္ပုံမွာ “ဘာယာျပည္တြင္ ဆင္းရဲသားမ်ားသည္ ဆင္းရဲသားဘာ၀ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနၾကသျဖင့္ မ်ားစြာ၀မ္းေျမာက္ အားတက္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊၄င္းတို႕ ဆင္းရဲပင္ပန္းၾကသည္မွာ ကံ ကံ၏အက်ိဳးသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ကံတရားကို မည္သူမွ် မလြန္ဆန္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ကံပစ္ခ်ေသာေနရာတြင္ ဘာမွမၾကံမစည္ နားရြက္မခတ္ဘဲ ေနအပ္ေၾကာင္း၊ကံတရားကိုက ဆင္းရဲေစဟု အမိန္႕ေပးထားသျဖင့္ တုိင္းျပည္ရွင္က လက္ပိုက္၍ ၾကည့္ေနအပ္သည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ကံတရားေၾကာင့္ ၄င္းတုိ႕၌ မခ်မ္းသာျခင္း၊ပညာမျပည့္စုံျခင္း၊ဆင္းရဲသားဘ၀မွ မလွဴႏိုင္ျခင္းမ်ားသည္ အံ့ၾသဖြယ္ရာ
မဟုတ္ေၾကာင္း၊ထို႕ေၾကာင့္ ဘာယာျပည္ရွိဆင္းရဲသားမ်ားသည္ ဆင္းရဲသားပီပီ ဆင္းဆင္းရဲရဲႏွင့္ပင္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနၾကသည္မွာ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ရာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရႊဘုန္းေတာ္ေၾကာင့္ အထူး၀မ္းသာအားရဖြယ္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊၄င္းတို႕ဆင္းရဲစြာေနထုိင္ျခင္း ကုိ ျပည့္ရွင္က အေႏွာင့္အယွက္ မျပဳသင့္ေၾကာင္း”။ဟုေဖာ္ျပထားပုံမွာ ထုိေခတ္အခ်ိန္ ကာလက ျပည္သူျပည္သားမ်ား အက်ိဳးကိုမၾကည့္ဘဲ နန္းတြင္းရွိလူတန္းစား တစ္ကြက္စာသာ အက်ိဳးကိုသာၾကည့္ၾကပုံကို ေပၚလြင္စြာ ေရးဖြဲ႕ထားပါသည္။
ထို႕ေနာက္ ပညာေရးႏွင့္ဆက္လ်ဥ္း၍လည္း ဘာယာျပည္သူျပည္သားမ်ားသည္
ရက္၊လ၊ႏွစ္ေျပာင္း ႏိုင္ငံေတာ္၏အေျခအေနေျပာင္းေနပါေသာ္လည္း ယခုေခတ္ ဘာယာျပည္သားတို႕ ထင္ျမင္ပုံသည္ ေရွးေခတ္ဘာယာျပည္သားတို႕ ထင္ျမင္ပုံႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ေနျပီး မိမိတို႕အမ်ိဳးစာေပ၌သာ စိတ္အားထက္သန္စြာ ေလ့လာၾကသျဖင့္ လက္ေတြ႕ မ်က္ေတြ႕ ေလာကသဘာ၀ကို စုံစမ္း၍သိအပ္ေသာ ပညာရပ္မ်ား၊သူတစ္ပါးႏိုင္ငံမွ အဆင္သင့္ ေရာက္ရွိလာေသာပညာရပ္မ်ားကို ၀ါသနာပါ မလိုက္စားရုံတင္မက ထုိပညာရပ္မ်ားကို သယ္ေဆာင္လာသူမ်ားကိုပင္ ေသးႏုပ္သိမ္ဖ်င္း ျမင္ျပင္းကပ္စရာေကာင္းသည္ဟု ေျပာဆိုေလ့ရွိပါေၾကာင္း၊ေရႊဘုန္းေတာ္ေၾကာင့္ ဤမွ်ပင္ ကိုယ့္အမ်ိဳး၏ စာေပကိုေစာင့္ေရွာက္ၾကပါေၾကာင္း ထိုေခတ္၏ပညာေရး အဆင့္အတန္းကို သေရာ္ေရးဖြဲ႕ထားပါသည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားကိုၾကားနာျပီးေနာက္ ဘာယာျပည့္ရွင္သည္ သူ႕တုိင္းျပည္၏ အေျခအေနမ်ားအား အလြန္တရာ ႏွစ္ေထာင္းအားရေတာ္မူျပီး ပလ္ႅင္ထက္မွ ေအာေသာအသံၾကီးျဖင့္ သာဓုေခၚကာ မိန္႕ေတာ္မူလိုက္သည္မွာ -ဘာယာျပည္သားတို႕၏ က်င့္ၾကံပုံကို တစ္စုံတစ္ရာမွ် အေႏွာက္အယွက္မျပဳလို၊လြတ္လပ္ခြင့္ ေပးေၾကာင္း ႏွင့္မင္းတို႕မည္သည္ မင္းပီသရမည္၊ပညာရွိတို႕မည္သည္ ပညာရွိပီရေပမည္။ထို႕အတူ ဆင္းရဲသားမည္သည္ ဆင္းရဲသား ပီသအပ္ေၾကာင္းႏွင့္ ၄င္းတို႕သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် မၾကီးပြား၊မခ်မ္းသာအပ္ ဆင္းရဲစြာေနၾကပေစ ဟုခြင့္ျပဳေပးခဲ့ျပီးေနာက္ သာသနာေတာ္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပည္တြင္း၌ အကုသိုလ္မႈ ေပါမ်ားလင့္ကစား ေစတီပုထုိးစည္ကားစြာ သာသနာေတာ္ ထြန္းကားလွ်င္ အျပစ္မဆိုသာေခ်၊ သာသနာေတာ္ ထြန္းကားသည္ဆိုသည္မွာ ဘယ္သူဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထြန္းကားသည္သာ ပဓာနျဖစ္သည္ဟု သာသနာေရးပါမက်န္ တိုင္းျပည္၏ယိုယြင္းပုံမ်ားကို ေထာက္ျပခဲ့ပါသည္။
အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီသည္ ျမန္မာျပည္သူ၊ျပည္သားမ်ား ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနမႈေၾကာင့္ သူ႕ကၽြန္ဘ၀ကို အလြယ္တကူေရာက္ရပုံႏွင့္၊မေတြးမေတာ ေနထိုင္မႈမ်ားေၾကာင့္
၀တ္ၲဳ ေနာက္ဆုံးတြင္လည္း မိုးက်ေရႊကိုယ္ေပၚလာျပီး ထိုစနစ္ထက္ပိုဆိုးေသာ ျပည့္ရွင္စနစ္ကို ရုိက်ိဳးစြာလက္ခံၾကပုံကို ေရးဖြဲ႕ထားပုံမွာ သရုပ္ေပၚလွပါသည္။ထုိစာမ်ားကိုဖတ္မိခဲ့ၾကျပီး
လြတ္လပ္ေရးၾကိဳးပမ္းလိုစိတ္၊ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကို တိုးတက္လိုစိတ္၊ အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊ သာသနာ ထြန္းကားလာေအာင္ လုပ္ေဆာင္လိုစိတ္မ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးသူမ်ား မရွိခဲ့ပါဟု မည္သူေျပာႏိုင္ပါမည္နည္း။
ေနာက္တစ္အုပ္မွာ စာေရးဆရာ ေအ၊ေဂ်၊ကရုိနင္ ေရးသားထားေသာ(ႊ့န ဃငအေိနူ)ကို ဆရာေမာင္ထြန္းသူဘာသာျပန္ထားသည့္ ဘာသာျပန္စာေပဆုရ “ရဲတုိက္”သည္ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၏ ပ်က္စီးဆိုးရြားေနေသာ ေဆးေလာက၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္သာေအာင္ ေထာက္ျပေရးသားထားျခင္းျဖစ္သည္။ကၽြန္မ ရဲတုိက္စာအုပ္ကို ဖတ္ဖူးေသာအရြယ္မွာ စာဖတ္သက္ အနည္းငယ္ နာေနျပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပထမအၾကိမ္ ဖတ္စမွာပင္ အလြန္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့ပါသည္။ထိုစာမ်ားကိုထုတ္ ေ၀ခြင့္မျပဳခဲ့ပါက၊ တာ၀န္ရွိပုဂ္ၢိဳလ္မ်ား မဖတ္မိခဲ့ပါက အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၏ ေဆးေလာကသည္ ယေန႕ကဲ့သို႕တုိးတက္ေျပာင္းလဲ လာလိမ့္မည္ဟု ရဲရဲ၀ံ၀ံမေျပာႏုိင္ပါ။
ထုိ၀တ္ၲဳ၏အဓိက ဇာတ္ေကာင္ အင္ဒရူးေမဆန္ႏွင့္ လူ႕ဂြစာဟု အမ်ားျမင္ထား
ေသာ ဖီးလစ္ဒင္နီတို႕ႏွစ္ေယာက္ ေက်ာက္မီးေသြးတြင္းႏွင့္သတ္ၳဳတြင္း အလုပ္သမား မ်ား၏တိုက္ဖြိဳက္ေရာဂါကို ေပ်ာက္သြားေအာင္ မကုသႏိုင္ျခင္းမွာ ထိုျမိဳ႕၏အနိမ့္ပိုင္းက်ေသာ
ေရတြင္းထဲသို႕ေျမေအာက္မိလ္ႅာႁပြန္မွ အညစ္အေၾကးမ်ားစိမ့္၀င္ေနမႈႏွင့္ ဆက္စပ္ ေနသည္ကိုသိ၍ က်န္းမာေရး၀န္ၾကီးဌာနသို႕စာေရးျပီး အၾကိမ္ၾကိမ္တင္ျပပါေသာ္လည္း အလုပ္သမားမ်ား အသုံးျပဳရေသာ မိလ္ႅာကန္မ်ားမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတုိင္ ျပဳျပင္ ေပးျခင္းမရွိဘဲထားခဲ့ရာ ေနာက္ဆုံးတြင္ ထုိဆရာ၀န္ႏွစ္ေယာက္ေပါင္း၍ မိလ္ႅာကန္မ်ားကို ဒိုင္းနမိုက္ျဖင့္ေဖာက္ခြဲဖ်က္ စီးခဲ့ၾကပါသည္။သုံးမရေအာင္ ပ်က္စီးသြားေသာ အခါမွ မျဖစ္မေန အလုပ္သမားမ်ား၏ မိလ္ႅာကန္မ်ားကုိ ေကာင္စီရုံးမွ ျပဳျပင္ေပးခဲ့ၾကပါသည္။
ထို “ရဲတိုက္” စာအုပ္ကိုဖတ္ထားျပီးေသာ သူမ်ားႏွင့္ကၽြန္မစကားေျပာျဖစ္
သည့့္အခါတိုင္း ကၽြန္မသည္ ေဖာ္ျပအခန္းကို ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ဒိုင္းနမိုက္ ခြဲခဲ့သည့္အလား
အားရေက်နပ္စြာ ေျပာေနမိသည္။ဤအခန္းသည္ ကၽြန္မအလြန္ႏွစ္သက္ေသာ အခန္းျဖစ္ပါသည္။ေလာကတြင္ တစ္ခါတစ္ရံမွာ တရား၀င္ေျပာလို႕မရေသာအရာမ်ားကို ထိုကဲ့သို႕ေဆာင္ရြက္လိုက္ျခင္းမွာ မွန္ကန္ေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္ဟု စာေရးသူ၏ ေအာက္ပါစာပုဒ္က ေဖာ္ျပ ထားသေယာင္ထင္ရပါသည္။
“သုံး၍မျဖစ္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ ပ်က္စီးကာ အလြန္စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ ေကာင္းသည့္ ေဟာင္စပ္စပ္ ပုပ္သိုးသိုး အနံမ်ားထြက္လ်က္ရွိေသာ ဤႁပြန္မ်ားေၾကာင့္ လူမ်ားမွာ ဖ်ားၾက၊နာၾက၊ေသၾက၊ေၾကၾက ျဖစ္လ်က္ရွိ၏။သုိ႕ပါလ်က္ႏွင့္ တာ၀န္ရွိေသာ အစိုးရဌာနဆိုင္ရာ၀န္ထမ္းမ်ားသည္ ဘာတစ္ခုမွ လုပ္ေပးေဖာ္မရေပ။မည္မွ်တာ၀န္ကင္းမဲ့ၾကပါသနည္း။ အင္ဒရူးသည္ အႏွစ္ႏွစ္ အလလက သူေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တခဲ့သည့္ လန္ဒန္ျမိဳ႕ေပၚရွိ အၾကီးဆုံးႏွင့္အေက်ာ္ၾကားဆုံး ျဖစ္ေသာ ၀ိတုိရီးယားအဆုတ္ေရာဂါကု ေဆးရုံၾကီးတြင္ အျပင္လူနာဌာန၌ အခ်ိန္ပိုင္းဆရာ၀န္အျဖစ္ အလုပ္၀င္ခဲ့သည္။ထိုအခန္းတြင္လည္းလန္ဒန္ျမိဳ႕ေပၚရွိ နာမည္ၾကီး ေဆးရုံၾကီးျဖစ္ေသာ္လည္း အေဆာက္အအုံမ်ားမွာ အုိမင္းေဟာင္းႏြမ္းလွပုံ၊အလင္းေရာင္ေကာင္းစြာ မရသျဖင့္ အျမဲတေစ ေမွာင္ကုပ္ကုပ္ျဖစ္ျပီး စိုစြတ္ညစ္ပတ္လွပုံ၊ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးေျမ႕ေသာ အရွိန္ေၾကာင့္ ေအာက္သိုးသိုး အနံမ်ားလိႈိင္ေနပုံႏွင့္ အသျပာကိုသာ တန္ဘိုးထားေသာ ေဆးရုံမွ ဆရာ၀န္မ်ား အေၾကာင္းတို႕ကို ေဖာ္ျပေရးသာထားပါသည္။
အင္ဒရူးေမဆန္သည္ သူ မႏွစ္သက္ေသာလူ႕မလိုင္မ်ား၊ထိုလူ႕မလိုင္မ်ားကိုသာ ေဆးကုေပးခ်င္ေနေသာ အထက္စား ဆရာ၀န္မ်ားအား တြန္းလွန္ တုိက္ဖ်က္ရင္း သူကိုယ္တုိင္ အ့ဲဒီေလာကသား စိတ္ျဖစ္ေပၚသြားခဲ့ပုံတို႕ကို ေရးဖြဲ႕ထားသည္မွာ လူတို႕၏ျဖစ္တတ္ေသာ သေဘာကိုေထာက္ျပခဲ့ပါသည္။သူ မႏွစ္သက္ေသာ ထိုအသိုင္းအ၀ုိင္းထဲသို႕ သူကိုယ္တိုင္ေရာက္သြားေသာအခါ ထိုအသိုင္းအ၀ိုင္းစိတ္ေပါက္
သြားျပီး ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ထိုအထက္တန္းလႊာမွ ရုန္းမထြက္ႏုိင္ပုံကို ေရးသားထားပုံမွာ
ေလာကသဘာ၀၏ “ရင္ဆုိင္ေတြ႕ရင္ ဖင္ထုိင္ေမ့တတ္ပုံ”၊ေငြေၾကးႏွင့္ အာဏာသည္ လူကိုဖမ္းစားႏိုင္ပုံ တို႕ကိုေရးသားေဖာ္ျပထားသည္မွာ သံေ၀ဂရဖြယ္ျဖစ္ပါသည္။
ထုိစာအုပ္မွ ဇာတ္ေကာင္ အင္ဒရူးသည္ ဘ၀ႏွစ္ခုကိုျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။၀တ္ၳဳ၏အစတြင္ ေဆးပညာမ်ားကို ႏွံႏွံစပ္စပ္သိလိုစိတ္၊ေရာဂါသစ္မ်ားအတြက္ သုေတသနလုပ္လိုစိတ္၊ေအာက္ေျခအလုပ္သမား ဆင္းရဲသားမ်ား အတြက္ရပ္တည္၍ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို ေတာင္းေပးလိုစိတ္မ်ားျဖင့္ ေငြေၾကးမျပည့္စုံေသာ္လည္း သိက္ၡာရွိေသာဘ၀ကို ပိုင္ဆိုင္ထားသူ။ေနာက္တစ္ဘ၀မွာ ေငြကိုမက္ေမာလြန္း၍ ၀ိတုိရီးယား ေဆးရုံတြင္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ္လည္း သူစိတ္မ၀င္စား၊အိမ္ကေဆးခန္းတြင္လည္း လူနာမ်ားအား ေန႕စဥ္ေပးေနက် ေဆးရည္မွလႊဲ၍ တျခားဘာေဆးမွ ေျပာင္းေပး ျခင္းလည္းမရွိ၊ထပ္မံစမ္းသပ္ စစ္ေဆးျခင္းလည္းမျပဳေပ။ေရဂါေပ်ာက္ေနျပီျဖစ္ေသာ လူနာမ်ားကိုလည္း ထပ္၍လာဖို႕သာရက္ခ်ိန္းေပးျပီး ေပးေနက်ေဆးမ်ား ကိုသာေပးေနသည္။သူသည္ ေငြမွလြဲ၍ တျခားဘာကိုမွ စိတ္မ၀င္စားေတာ့သည့္ တကယ့္ အသျပာ ဆရာ၀န္တစ္ဦးျဖစ္ေနေလျပီ။ေငြေၾကးျပည့္စုံျပီး ကိုယ့္ကိုကုိယ္ပင္ ေလးစား၍ မရေသာဘ၀ျဖစ္သည္။
သူ႕ဇနီးက အင္ဒရူးကို ကိုယ့္ကိုကိိုယ္ေရာင္းစားေနေသာ အျဖစ္မ်ိဳးသို႕ မေရာက္ ေစလို၍ “အခ်စ္ရယ္ ကၽြန္မတို႕မွာ တကယ္ပဲခ်မ္းသာဖို႕ လိုသလားဟင္၊ ကၽြန္မနားလည္ ထားတာေတာ့ မလိုဘူးထင္ပါတယ္၊ဘာေၾကာင့္မ်ား ေငြစကားကို မရပ္မနား ေျပာခ်င္ေနရတာလဲ၊ကၽြန္မတို႕ ဟုိတုန္းက ေပ်ာ္ခဲ့ၾကသားပဲမဟုတ္လား၊ေငြေၾကးမခ်မ္းသာေပမဲ့ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာနဲ႕ေပ်ာ္ခဲ့ၾကတယ္မဟုတ္လား၊အဲဒီတုန္းက ကၽြန္မတို႕ ဒီေလာက္ေငြစကား မေျပာခဲ့ၾကပါဘူး၊အခုေတာ့ျဖင့္ ေငြထက္အေရးၾကီးျပီး ေျပာသင့္ေျပာထိုက္တဲ့ စကားေတြ မေျပာခဲ့ၾကတာ ၾကာပါျပီေကာရွင္ အခ်ိန္ရွိသ၍ ေငြစကားပဲ ေျပာေနရတာ မျငီးေငြ႕ေသးဘူးလား”လို တမ္းတမ္းတတနဲ႕ ဟိုတုန္းက ဘ၀ေလးကို ျပန္ျမင္ေယာင္ေအာင္ ပုံေဖာ္ထားပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ လူ႕မလိုင္ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနျပီျဖစ္တဲ့ အင္ဒရူးေမဆန္တစ္ေယာက္ ကေတာ့ “ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရႊံ႕ေတြေရေတြထဲမွာ ကၽြဲႏြားလို သြား၊၀က္ေပါင္ေျခာက္နဲ႕ပင္လယ္ ငါးသေလာက္ဆားနယ္ကို စား၊ကိုယ့္ေလာက္မွ အရည္အခ်င္းမရွိတဲ့ လူေတြပါ၀င္ဖြဲ႕စည္း ထားတဲ့ ေကာ္မတီရဲ႕ မေတာ္မတရားလုပ္သမွ်ကိုခံ၊အင္မတန္ ညစ္ပတ္ေပေရေနတဲ့ အခန္းေတြထဲ၀င္ျပီး သတ္ၲဳတြင္းအလုပ္သမားေတြရဲ႕ မိန္းမေတြကို စမ္းသပ္ကုုသေပး၊ အဲဒီလိုဘ၀မ်ိဳးမွာ ေတာက္ေလွ်ာက္ မေနႏိုင္ေတာ့လို႕ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ၾကိဳးစားရုန္းကန္ျပီး အေျပာင္းအလဲေလးျဖစ္လာေအာင္ လုပ္တာပဲ၊ကို႕အေနနဲ႕ ခံခံညားညား ထယ္ထယ္၀ါ၀ါ ေနရေအာင္လုပ္တာပဲ၊အဲဒါကုိ မင္းကန္႕ကြက္ခ်င္ေနသလား ခရစ္ၥတီ”လို႕ေဖာ္ျပထားပုံမွာ
လူအထင္ၾကီး ေလးစားခံရျပီး ေငြေၾကးမျပည့္စုံေသာ ဘ၀သည္ အေျပာသာလြယ္ျပီး
လက္ေတြ႕ဘ၀တြင္ လိုက္လုပ္ရန္ မည္မွ်ခက္ေၾကာင္း က်ိဳးေၾကာင္းဆက္စပ္ ေဖာ္ျပထားပုံမွာ
အသက္၀င္လွပါသည္။
သုိ႕ေသာ္ အမွန္တရားကိုတန္ဖိုးထား၍ သူခ်စ္ျမတ္ႏုိးေသာ ေဆးေလာကကို တိုးတက္ေစခ်င္သည့္ လူငယ္ဆရာ၀န္သည္ ေမာဟမ်ား ၾကာၾကာဖုံး မထားႏုိင္ပါ။သူ၏အိမ္နီးခ်င္း လူနာ ဟယ္ရီ ဗစ္ဒလားကို သာမန္ခြဲစိတ္မွဳ တစ္ခုျဖစ္သည့္ ေဗလုံးခြဲရန္ သူကိုယ္တုိင္ ယုံၾကည္စိတ္ခ်မိေသာ ခြဲစိတ္ဆရာ၀န္ထံ အပ္ႏွံခဲ့သည္။သို႕ေသာ္ ထိုဆရာ၀န္သည္ ၀မ္းဗုိက္ခြဲစိတ္မွဳကုိ တစ္ခါဖူးမွ် မလုပ္ဖူးသည့္ ေယာင္ေယာင္၀ါး၀ါး ခြဲစိတ္ဆရာ၀န္ျဖစ္ေနမွန္း လူနာကိုခြဲစိတ္ေနေသာ အခ်ိန္မွ အင္ဒရူးသတိထားမိသည္။ေသြးအိတ္ ႏွင့္ေဗလုံးကုိေတာင္ ေကာင္းစြာမခြဲျခားတတ္ဘဲ မွားယြင္းျပီး လွီးျဖတ္လုိက္ ျခင္းျဖစ္သည္။မိမိ၏အမွားေၾကာင့္ လူနာတစ္ေယာက္ အသက္ဆုံးရႈံးသြားေသာ္လည္း မည္သို႕မွ် မခံစားရသလိုေနႏိုင္၊ေျပာႏိုင္ေသာ ထုိခြဲစိတ္ဆရာ၀န္ကို ၾကည့္ကာ အင္ဒရူးေမဆန္သည္ သူက်င္လည္ေနသည့္ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ လက္တစ္ဆုပ္စာ ေကာင္းစား ေရး၀န္းက်င္ကို သတိျပဳမိလာသည္၊အသိတရားမ်ားျပန္၀င္လာခဲ့သည္။
အသိတရားမ်ားျပန္၀င္လာ၍ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္အခ်ိန္မ်ားက်မွ အင္ဒရူး ၏ဇနီးေသဆုံးသြားျပီး အင္ဒရူးမွာလည္း လူ႕မလိုင္ဆရာ၀န္မ်ား၏ ရန္ျငိဳးထားမွဳေၾကာင့္ သူ႕မိတ္ေဆြ ေမရီဆုိေသာ လူနာအမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ တရားစြဲ ဆုိခံရျပီး ဆရာ၀န္မွတ္ပုံတင္လက္မွတ္ အသိမ္းခံရမည့္ အေျခအေနသုိ႕ ဆုိက္ေရာက္သြားခဲ့သည္။
သို႕ေသာ္ ေနာက္ဆုံးတြင္ ေဒါက္တာ အင္ဒရူးေမဆန္အား ဆရာ၀န္မွတ္ပုံတင္ လက္မွတ္ မသိမ္းဘဲ အျပစ္မွလြတ္လုိက္သည္။ေလာကတြင္ တရားကိုနတ္ေစာင့္ပုံ အမွန္တရား ဘက္ကသာ အႏိုင္ရပုံတို႕ကို စာဖတ္သူမ်ားစိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ေရးဖြဲ႕သြားခဲ့ပါသည္။
ကၽြန္မတို႕ က်င္လည္ေနေသာ လက္ေတြ႕ဘ၀တြင္လည္း စိတ္ေကာင္းမရွိသူပင္ ျဖစ္လင့္ကစား စိတ္ေကာင္းရွိသူမ်ားကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္တတ္ပါသည္။ေဒါသၾကီးသူပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ေဒါသနည္းသူမ်ားကို ၾကည္ညိဳတတ္ပါသည္။အေမွာင္ေလာကတြင္ ေနရသူျဖစ္လင့္ကစား အမွန္တရားဘက္ ေတာ္သားမ်ားကို လိုလားတတ္ၾကပါသည္။လူ မည္သည္မွာ ေကာင္းေသာအရာမ်ားကိုႏွစ္သက္ လက္ခံတတ္ၾကပါသည္။ဤသည္မွာ ေလာကသဘာ၀ျဖစ္ပါသည္။ထုိသဘာ၀မ်ားျဖင့္ ဤစာအုပ္ကို ေရးဖြဲ႕ထားသည္ဟု ကၽြန္မခံစားမိပါသည္။
ထုိစာအုပ္ႏွစ္အုပ္ကို ကၽြန္မျပန္လည္ေရးဖြဲ႕ျပျခင္းသည္ စာအုပ္မ်ားထဲမွ ကၽြန္မ၏အသိျဖင့္ ဖမ္းဆုပ္ရမိသမွ်ကို စစ္မွန္ေသာ ေစတနာျဖင့္ မွ်ေ၀ျခင္းသက္သက္ ျဖစ္ပါသည္။မဖတ္ဖူးေသးေသာ သူမ်ားအဖို႕ စာအုပ္အညႊန္းလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ည-၉နာရီ၊၃၁မိနစ္
၉ရက္၊၆လ၊၂၀၀၉ခုႏွစ္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Subscribe
Labels
Blog Archive
-
▼
2014
(46)
-
▼
June
(38)
- ကၽြန္မႏွင့္ကၽြန္မ၏ ေလာင္ဘက္မ်ား (ဇတ္သိမ္း)
- ကၽြန္မႏွင့္ ကၽြန္မ၏ေလာင္ဖက္မ်ား (ပထမပုိင္း) မေဟသီ ...
- စားသုံးသူ၏ အခြင့္အေရး
- ျမင္တတ္မ်က္စိ
- ေႏွာင္တြယ္ရစ္ငင္ ခ်စ္ခ်င္ေသာ္လည္း
- ျဖတ္သန္းေနဆဲ ဘ၀ေတြထဲ
- ျဖတ္သန္းခဲ့ရ ႏွစ္ဘ၀။
- “ အျပစ္ မတင္ရက္ေတာ့ပါ”
- ဖူးငုံတုိ႕နဲ႕ Plan မ်ားစြာ
- ေတာ္သူေန ေရွာ္သူေသ
- တံတုိင္းေလလား ေပတံလား
- သက္ရွိ မန္က်ည္းပင္တုိ႔ အေၾကာင္း
- “သိပါရဲ႕လား ကၽြန္မသည္”
- “အလည္သြားမိတဲ့ တစ္ညတာ”
- အသုံးခ်ေပးပါ။
- “အပန္းေတာ္ေျပ”
- ' 96 ' မွတ္တမ္း
- “အကာမဲ့ အႏွစ္”
- “သဲကိုးျဖာတုိ႕ က်င္လည္ရာ” မႏြယ္ကို ျမ...
- “ေခ်လိုက္လုိ႕ ေၾကသြားတာမ်ားလား” ႏုံအ မ...
- ရွည္ႏုိင္လြန္းခ်ည့္ အပူမရွာခ်င္လုိ႕ အပ...
- “ပါးလႊာေသာ စည္းေလးမ်ား”၁။ “မာန္ မလုပ္ခ်င...
- သိကၡာေလးေတာ့ က်န္ခ်င္သား၁။ သတ္ၱ၀ါ မ်ိဳးစိတ္...
- “ခ်န္ထားေပးပါ” ကၽြန္မ စာစ ေရးစဥ္ အခ်ိ...
- “ ျပည္ၾကီးဘာယာ ႏွင့္ ရဲတိုက္အား ခံစားၾကည့္ျခင္း” ...
- “ေႏြရာသီ ဖက္ရွင္” ကၽြန္မတုိ႕ငယ္စဥ္ ေႏြရာသ...
- “အမွီ”(၁) စာေရးၾကီး ဦးျမင့္ေက်ာ္တဲ့၊ရန္...
- ေပ်ာ့ေသာ ႏွီးျဖင့္ ခုိင္ေအာင္ခ်ည္ ...
- ကယ္လ္ဆမ္ေကြကာ အေတြး က်ဳပ္နံမည္ ခင...
- “မ်က္ေျဖ” ေျခာက္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ျပန္...
- ျမစ္တစ္စင္း......... ခ်စ္ျခင္းႏွင့္အတူ
- ဂ်စ္ပစီ မုိးတိမ္
- “မုန္းမာန္ဖြဲ႕ေသာ္လည္း”
- “ မၾကဳံဖူးဆုိ မယုံဘူးလား”
- မ်ိဳးရိုးက အထက္တန္းစားေလ
- ဆပ္၍ မဆုံးႏုိင္ေတာ့သည့္ ေက်းဇူးတရားမ်ား
- ျမိဳ႕ ေရၾကည္သုိ႕
- စာေရးဆရာ ဆုိသည္မွာ.
-
▼
June
(38)
0 comments:
Post a Comment