468x60

ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ေပးၾကည့္္ပါ

Tuesday, November 3, 2015
သည္ေန႕ေခတ္တြင္ ကၽြန္မတုိ႕ အမ်ားဆုံး ၾကားေနရျပီး ေျပာျဖစ္ေနသည့္ အေၾကာင္းအရာ တုိ႕သည္ လူငယ္မ်ားကုိ ေနရာေပးျခင္း၊အားကုိးျခင္းတုိ႕ ျဖစ္သည္။ေခတ္ အဆက္ဆက္တြင္လည္း လူငယ္မ်ားကို အားကုိးေၾကာင္း ေရွးလူတုိ႕က ေျပာခဲ့ၾကပါသည္။လူငယ္မ်ားကို အားကုိးျခင္းသည္ လက္ရွိ လူၾကီးေနရာ ေရာက္ေနၾကသူမ်ား အစြမ္း ရွိသေလာက္ လုပ္ခဲ့ၾကျပီး မေအာင္ျမင္ခဲ့သည္မ်ားကို ဆက္လက္ တာ၀န္ေပးလုိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္မည္။ယေန႕ေခတ္ခါ သိသာထင္ရွားသည့္ ပမာ တစ္ခု ျပရေသာ္ ေဘာလုံးကစားနည္းပင္ ျဖစ္သည္။ ႕၂၃ ထက္ ႕ ၂၀ ကို ပုိအားကုိးၾကသည္။ ႕ ၂၀ ထက္ ပိုငယ္ရြယ္သည့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ အားကစားသမားကို ပုိအားထားလာၾကသည္။ႏုိင္ငံေရးပါတီ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္လည္း လူငယ္မ်ားကို ျပဳစုပ်ိဴးေထာင္ ေပးလာၾကသည္။စီးပြားေရး ေလာကႏွင့္ ပရဟိတ လုပ္ငန္းမ်ား၌ပင္ လက္ဆင့္ကမ္း လြဲေျပာင္းေပးၾကရန္ လူငယ္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္လာၾကသည္။ဤသည္မွာ ပိုမို ေကာင္းမြန္သည့္ မ်ိဳးဆက္ တစ္ဆက္ကို ေမွ်ာ္လင့္ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။သုိ႕ေသာ္ လူငယ္မ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးရုံ ၊ေမွ်ာ္လင့္ၾကရုံျဖင့္ ပိုမုိေကာင္းမြန္သည့္ မ်ိဳးဆက္ ေပၚထြက္ လာမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း သတိခ်ပ္ ေစခ်င္ပါသည္။အမွန္တကယ္ လုပ္ရမည္မွာ တာ၀န္မ်ားကို လက္ေတြ႕ လြဲေျပာင္း လုပ္ကုိင္ေစျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လူငယ္ဘ၀မွ ယခုလူလတ္ပုိင္း ေရာက္လာခ်ိန္ထိ ကၽြန္မ ျဖတ္သန္း၊ျမင္ေတြ႕ ခဲ့ရသည့္ အျဖစ္အပ်က္အခ်ိဳ႕ကုိ စဥ္းစားၾကည့္မိပါသည္။ကၽြန္မတုိ႕ ငယ္ဘ၀ လမ္းစဥ္လူငယ္၊ေတဇလူငယ္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ရွိစဥ္က ႏွစ္စဥ္ အဖြဲ႕၀င္ အသင္းသား အသစ္မ်ား တုိးလာေလ့ရွိပါသည္။ေလ့က်င့္ေပးထားသည့္ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ားလည္း ႏွစ္စဥ္ အသုတ္လိုက္ရွိိေနပါသည္။သုိ႕ေသာ္လည္း အခမ္းအနား ၾကီးၾကီးမားမား ရွိေလတုိင္း ေတဇ အရြယ္ မဟုတ္ေတာ့သည့္ စီနီယာ အသင္းသားမ်ားကပင္ ဦေဆာင္လုပ္ကုိင္ေလ့ရွိပါသည္။ထုိ႕အတူပင္ ေက်ာင္း ဘင္ခရာ တီး၀ုိင္းမ်ားတြင္လည္း က်ိဳင္း ကိုင္သည့္ ဘင္ခရာတီး၀ုိင္း ေခါင္းေဆာင္သည္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္မေျပာင္းတတ္။အထူးသျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ အခမ္းအနားမ်ားတြင္ တစ္စုံတစ္ခု မွားယြင္းသြားမည္ကို စိုးရိမ္ၾကကာ အေတြ႕အၾကံဳရွိျပီး ျဖစ္သည့္ လူေဟာင္းမ်ားကုိသာ တာ၀န္ယူေစေလ့ရွိသည္။အသင္းအဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္လည္း စီနီယာၾကီးမ်ားက ကုိယ္မရွိလွ်င္ မျဖစ္ေတာ့သလုိ၊ကိုယ္တုိင္မွ ၀င္ မေဆာင္ရြက္ေပးလွ်င္ မေအာင္ျမင္ေတာ့မွာလုိ အေတြးမ်ား အေျပာမ်ားျဖင့္ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိၾကသည္။လူငယ္မ်ားအား စမ္းသပ္ တာ၀န္ေပးၾကည့္ဖုိ႕ကုိ လူၾကီး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ရြ႕ံၾကပါသည္။အထူးသျဖင့္ သူတုိ႕အေလးထားသည့္ အေၾကာင္းအရာ၊အျဖစ္အပ်က္ ကိစ္ၥမ်ားတြင္ အေတြ႕အၾကဳံ နည္းေနေသးသည့္ လူငယ္မ်ားကုိ တာ၀န္ေပးဖုိ႕ မရဲၾက။အမွားမခံႏုိင္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ရုိးသားစြာ စိတ္ပူသည့္ စီနီယာမ်ားရွိသလုိ စိတ္ပူခ်င္ေယာင္ေဆာင္သည့္ စီနီယာမ်ား ရွိေနသည္ကိုလည္း ၀မ္းနည္းစြာ ေတြ႕ခဲ့ဖူးရသည္။ သူတုိ႕ ေနရာ၊သူတုိ႕ အေရးပါမႈ၊သူတုိ႕ အက်ိဳးရွိမႈမ်ား ေပ်ာက္သြားမည္ စုိးေသာေၾကာင့္ ပခုံးေျပာင္း တာ၀န္ေပးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ကာ တာ၀န္မ်ားႏွင့္အတူ လူငယ္တုိ႕ ပခုံးမ်ားကို ေရာဖိထားၾကသည္။အေတြ႕အၾကဳံနည္းေနေသးသည့္ လူငယ္မ်ားက တာ၀န္မ်ားအျပင္ ေရာဖိထားခံရသည့္ အပုိမ်ားကိုပါ ထမ္းရေသာအခါ မႏုိင္မနင္း ျဖစ္လာၾကသည္။ထုိအခါက်မွ ”တာ၀န္ေပးေတာ့လည္း လုပ္ႏုိင္တာမွ မဟုတ္တာ ”ဟု ဆုိကာ စီနီယာမ်ား ပခုံးေပၚသုိ႕ ျပန္ေရာက္သြားၾကရသည္။ထုိနည္းျဖင့္ လူငယ္အမ်ားစုသည္ ပခံုးအသားမာ တက္သည္သာ အဖတ္တင္ျပီး တာ၀န္မ်ားကို ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္စြမ္း ေလ်ာ့နည္း လာၾကရသည္။ထုိ႕ေၾကာင့္ အဖြဲဲ႕ အစည္းအမ်ားစုတြင္ တြင္ ပထမလူ ျပီးလွ်င္ ရဲရဲ တာ၀န္ယူ၀ံ႕ သည့္ ဒုတိယ လူမ်ား ေပ်ာက္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။အသင္း၀င္တုိင္းတြင္ စုေပါင္း တာ၀န္ရွိဩသည္ဟုသာ ေရာတိေရာရာ တာ၀န္မ်ားျဖင့္ လည္ပတ္ေနၾကေတာ့သည္။လူငယ္မ်ားအား ေလ့က်င့္ေပးထား၊ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ေပးထားပါေသာ္လည္း လက္ေတြ႕ တာ၀န္ေပး အသုံးမခ်ရဲေသာေၾကာင့္ မ်ိဴးဆက္ ကြာဟ မႈမ်ား ေပၚေပါက္လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ကၽြန္မ လူငယ္ဘ၀က ျမင္ေတြ႕ ခံစားမိေနေသာ္လည္း ထုိအားနည္းခ်က္မ်ားကို ကိုယ္တုိင္ ၀င္ေရာက္ကူညီဖုိ႕၊ကိုယ့္အထက္ စီနီယာမ်ားကုိ ေထာက္ျပ ေဆြးေႏြးဖုိ႕ မရဲခဲ့ျပန္ပါ။ထုိသုိ႕ ေျပာဆုိ ေဆြးေႏြးမိျပီး လက္မခံၾကလွ်င္ ကၽြန္မအား ျငိဳုျငင္သြားမွာ စုိးေၾကာက္သည့္ စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္မည္ဟု ကုိယ့္ဘာသာ သုံးသပ္မိပါသည္။လူငယ္ေတြ ေနရာေပးမွ ျဖစ္မည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကသည့္ စီနီယာ အခ်ိဳ႕ပင္လွ်င္ လက္ေတြ႕တြင္ လက္ခံသည္ကုိ မေတြ႕ခဲ့ရပါ။အမ်ားစု သည္ ကၽြန္မလုိပင္ စီနီယာမ်ား ျငိဳျငင္မည္ကို စုိးေၾကာက္ၾကေသာအခါ ေျပာေရးဆုိခြင့္ ဆုိသည့္ အသုံးအႏႈန္းသည္ လူငယ္မ်ားႏွင့္ လားလားမွ မဆုိင္ေတာ့။ နယ္ပယ္တစ္ခုတြင္ ကုိယ့္သိ ကုိယ္ေလ့ထားမိသည့္ အေၾကာင္းအရာကုိ တင္ျပ ေဆြးေႏြးမိသည့္အခါ၊အခ်ိန္ႏွင့္ တေျပးညီ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ တာ၀န္မ်ားကုိ စီနီယာမ်ားအား တင္ျပခ်ိန္မရဘဲ ကိုယ့္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လုိက္သည့္အခါ၊ထုိ ကိစ္ၥသည္ ကံအားေလ်ာ္စြာ ေအာင္ျမင္သြားသည့္ အခါ ၊သိသာ ထင္ရွားစြာ အရည္အခ်င္းမ်ား ေပၚထြက္ေနသည့္အခါ ထုိလူငယ္သည္ နာခံမႈ နည္းသူ၊အရုိအေသ နည္းသူ၊အဆင့္ေက်ာ္သူ လူစြာ အျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရ တတ္ေတာ့သည္။တာ၀န္ မေပးရဲျခင္းလား၊တာ၀န္ မေပးလုိျခင္းလား ဟုပင္ ေတြးခဲ့မိရသည္။ထုိအေတြးစိတ္တုိ႕ ရွိေနသည့္ ကၽြန္မ၊ျပီးခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသား စုံညီပြဲတြင္ ကၽြန္မႏွင့္ ထိပ္တုိက္ ၾကဳံေတြ႕ရေတာ့သည္။ သမီး အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ သူ ၀ါသနာပါရာ ေအာ္ဂင္တီးရန္ ေစ်းႏႈန္းသင့္သည့္ ေအာ္ဂင္ေလး တစ္လုံး ကၽြန္မတုိ႕ ၀ယ္ေပးထားသည္။ဆရာမ်ားႏွင့္ စနစ္တက် သင္ေပးထားျခင္း မဟုတ္ဘဲ သူ႕ ေဖေဖႏွင့္အတူ စိတ္အပန္းေျပ တီးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ေျခာက္တန္းႏွစ္တြင္ သမီးတုိ႕ ေက်ာင္း၌ ေအာ္ဂင္ ဆရာတစ္ဦးကုိ ေခၚကာ ၀ါသနာပါသူ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအား လူမႈေရးဘာသာ အခ်ိ္န္တြင္ သင္ၾကားခြင့္ ေပးလာပါသည္။သမီးကိုလည္း တက္ေစလုိက္သည္။သိသာတုိးတက္စြာ သမီးက တီးခတ္လာႏုိင္ခဲ့သည္။ဂီတႏွင့္ နားေ၀းသည့္ကၽြန္မပင္ သတိထားမိခဲ့ရသည္။သမီးက သူ႕ ေဖေဖ သင္ေပးထားသျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္း၊ဇာတိမာန္ ၊တုိ႕ေက်ာင္း သီခ်င္းတုိ႕ကုိပါ တီးတတ္ေနခဲ့သည္။သမီး အရည္အခ်င္းကို သတိထားမိလာသည့္ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးက ေက်ာင္းသားစုံညီပြဲတြင္ ေအာ္ဂင္တီးရန္ သမီးကို ေရြးလုိက္ေတာ့သည္။ ထုိသုိ႕ အေရြးခံရျခင္းကို သမီးမွာ ဂုဏ္ယူ မဆုံး၊ၾကြားလုိ႕ မဆုံး ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ေက်ာင္းခ်ိန္ျပင္ပ တြင္ ေလ့က်င့္မႈမ်ား လုပ္ၾကရသည္။ကၽြန္မတုိ႕လည္း အပင္ပန္းခံကာ ၾကိဳပုိ႕ လုပ္ရေတာ့သည္။ပန္းကမ္ၻာ ေမွ်ာ္စင္ သီခ်င္းကုိ သမီးက တီးကာ သမီး သူငယ္ခ်င္းမေလးက သီဆုိမည္။လင္းလုိက္စမ္းပါ ၾကယ္ကေလးရယ္ သီးခ်င္းကုိ သမီးတုိ႕ႏွင့္ အတန္းတူပင္ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္က တီးကာ ေနာက္ တစ္ေယာက္ ကဆုိၾကမည္ျဖစ္သည္။ေအာ္ဂင္တီးတတ္သူ ႏွစ္ေယာက္အနက္က ေကာင္ေလးက ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ေတာ္ေတာ္ တီးတတ္သည္။သူ႕မိဘမ်ားက ငယ္စဥ္ကတည္းက ပေရာ္ဖယ္္ရွင္နယ္ ဆရာကို ေခၚကာ သင္ၾကားေပးထားသည္။သီခ်င္းၾကီး သီခ်င္းခန္႕ ေတြထိ တီးႏုိင္သူ ျဖစ္သည္။ေလ့က်င့္ ေနၾကသည့္ အခ်ိန္တြင္ ကိုယ့္ ေအာ္ဂင္ ကုိယ္သယ္လာကာ ေက်ာင္းမွာ ေလ့က်င့္ၾကသည္။သမီး ေအာ္ဂင္က ေက်ာင္းမွ ပလပ္ေပါက္မ်ားႏွင့္ အဆင္မေျပေသာ အခါ ေကာင္ေလး ေအာ္ဂင္ျဖင့္သာ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ ေလ့က်င့္ၾကရသည္။ေကာင္ေလး ေအာ္ဂင္သည္ ပရုိေတြ တီးသည့္ အမ်ိဳးအစား မ်ိဳးျဖစ္သည္။ေလ့က်င့္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ပေရာ္ဖယ္ရွင္နယ္ ဆရာတစ္ေယာက္ကို ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးက ေခၚထားေပးသည္။စုံညီပြဲ နီးလာသည့္အခါ ထုိဆရာက ေနျပည္ေတာ္ ဗုိလ္ရႈသဘင္ အခမ္းအနားတြင္ တာ၀န္ေပးျခင္း ခံရသည္။ေက်ာင္းတြင္ တေယာသင္ၾကားေပးေနသည့္ ဆရာတစ္ေယာက္ ကို အကူအညီေတာင္းကာ ထားခဲ့လုိက္ရေတာ့သည္။ေအာ္ဂင္၊တေယာ သီခ်င္းဆုိသံ တုိ႕ျဖင့္ ျမိဳင္ျမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ ဆုိတီးေလ့က်င့္ ေနၾကသည့္ ကေလးမ်ားကို ၾကည့္ရသည္မွာ အားမာန္အျပည့္ႏွင့္ ျဖစ္သည္။ေလ့က်င့္ ခ်ိ္န္မ်ားတြင္ တေယာဆရာက ေအာ္ဂင္တီးသူ ႏွစ္ေယာက္အနက္ သမီးကုိ အနည္းငယ္ စိတ္မခ်သလုိ ျဖစ္ေနသည္။ေနာက္ထပ္ ေအာ္ဂင္တစ္လုံးျဖင့္ ႏွစ္ေယာက္ ျပိဳင္တူ ေလ့က်င့္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသား စုံညီပြဲေတာ္ေန႕တြင္ စစ္တုိင္းမွဴးကိုယ္တုိင္ လာၾကည့္မည္ ဆုိသည့္ သတင္းက ပြဲမတုိင္မီ တစ္ရက္အလုိတြင္ သိလုိက္ရသည္။မီဒီယာမ်ား ရုပ္သံလုိင္းမ်ားကိုလည္း ဖိတ္ၾကားထားသည္။သမီးတုိ႕ေက်ာင္းက စစ္တပ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေအာက္တြင္ ရွိေနသည့္ နာမည္ရွိ ေက်ာင္းျဖစ္သည္။ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး ကုိယ္တုိင္က ဗုိလ္မွဴးျဖစ္သည္။ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးက ကေလးမ်ားကုိ ေနရာေပးျပီး နားလည္ေပးတတ္သူ ျဖစ္သည္။သူ ကိုယ္တုိင္လည္း လူလတ္ပုိင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနသည္။စုံညီပြဲမနက္တြင္ သမီးက အလွေတြျပင္ရင္း စိတ္လႈပ္ရွားေနသည္။ကၽြန္မ ကိုယ္တုိင္ပင္ စိတ္လႈပ္ရွားေနမိသည္။ေနာက္ဆုံးအၾကိမ္ ေလ့က်င့္ရန္အတြက္ ေက်ာင္းသုိ႕ ေစာသြားၾကရသည္။ခန္းမထဲတြင္ ေလ့က်င့္မႈ မလုပ္ခင္ တေယာကဆရာ စင္ေပၚတြင္ တီးမည့္ ေအာ္ဂင္ ခလုတ္မ်ား အား သမီးအား ျပေနသည္။အစ အဆုံး သူကိုယ္တုိင္ စင္ေပးမွာ ျဖစ္ျပီး တီးရမည့္ ခလုတ္မ်ားကုိ ျပန္လည္သင္ၾကားေပးေနသည္။ကၽြန္မတုိ႕ မိဘမ်ားက ခပ္လွမ္းလွမ္းက ၾကည့္ေနၾကရသည္။သမီးမ်က္ႏွာ ပ်က္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေသာ္လည္း ကၽြန္မ စိတ္ထဲ စိတ္လႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ဟုသာ ထင္လုိက္မိသည္။ ပြဲေတာ္ က်င္းပမည့္ ခန္းမထဲတြင္ လူအျပည့္ ေနရာယူျပီးေနျပီ။စစ္တုိင္းမွဴး ေရာက္လာမည့္ အခ်ိ္န္ကုိ ေစာင့္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ေလ့က်င့္သည့္ ေနရာႏွင့္ ခန္းမသုိ႕ အကူးလမ္းတြင္ သမီးႏွင့္ သူ႕သူငယ္ခ်င္မေလးတုိ႕ အေျခအတင္ စကားေတြ ေျပာေနၾကသည္။ကၽြန္မလည္း သူတုိ႕ေနာက္နား လုိက္ပါလာသျဖင့္ ေမးလုိက္မိသည္။ကေလးႏွစ္ေယာက္ ေျပာျပသည့္အေၾကာင္းအရာ ၾကားလုိက္ရသည့္အခါ ကၽြန္မ တစ္ကိုယ္လုံး ေသြးတုိ႕ ဆူပြက္သြားရသည္။ သည္ေန႕မနက္ ေလ့က်င့္ တီးေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ သမီးက သတိထားမိသည္မွာ ေအာ္ဂင္က သူမတီးဘဲ ရပ္ေနလည္း တီးလုံးသံက ပုံမွန္ ဆက္ထြက္ေနသည္ဟု ဆုိသည္။သီခ်င္းဆုိမည့္ ကေလးကလည္း တီ၀ုိင္းႏွင့္ ဆုိရသည့္ ခံစားမႈ မဟုတ္ဘဲ ကာရာအုိေက ဆုိေနရသလုိ ျဖစ္သျဖင့္ မၾကိဳက္ဟု ဆုိသည္။သမီး မ်က္၀န္းတြင္ မ်က္ရည္တုိ႕ စုိ႕ေနျပီ။သူ႕တီးသည့္ လက္သံမဟုတ္ဘဲ တီးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ရမည့္ အျဖစ္ကို သူ လက္မခံႏုိင္။သူ႕ လက္သံျဖင့္သာ ပရိသတ္ကို တီးျပလုိသည္။အခမ္းအနား စရန္ အနည္းငယ္သာ လုိေတာ့သည္။သမီးတုိ႕ကုိ ထားခဲ့ကာ ေလ့က်င့္ရာ ခန္းမထဲသို႕ ကၽြန္မ ဒုန္းဆုိင္း ျပန္ေျပးလုိက္ေတာ့သည္။ေအာ္ဂင္မ်ားကုိ ျဖဳတ္ကာ ခန္းမထဲသုိ႕ ေရႊ႕ဖုိ႕လုပ္ေနသည့္ တေယာဆရာျဖင့္ ဆုံမိေတာ့သည္။ေအာ္ဂင္ကုိ ဘာလုပ္ထားတာလဲဆရာ၊ဟု ကၽြန္မ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေမးလုိက္မိသည္။မ်က္ႏွာပ်က္ပ်က္ႏွင့္ ဘာမွ မလုပ္ဟု ဆုိသည္။”ကေလးေတြကို ေလွ်ာ့မတြက္ပါနဲ႕ဆရာ၊ကၽြန္မတုိ႕သာ မသိတာ ကေလးေတြ အကုန္သိေနၾကတယ္”ကၽြန္မ စကားသံတုိ႕က အနည္းငယ္ မာသြားေတာ့သည္။ထုိအခါ ”အားလုံး အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ၾကိဳးစားထားတာ အစ္မၾကီး မေႏွာက္ယွက္ပါနဲဲ႕၊စစ္တုိင္းမွဴး ကုိယ္တုိင္လာၾကည့္မွာ အမွားအယြင္းျဖစ္သြားလုိ႕ မရဘူး။”တေယာ ဆရာကလည္း ကၽြန္မကုိ ၀တ္ၱရားေႏွာက္ယွက္သူ သဖြယ္ တုန္႕ျပန္ပါေတာ့သည္။ ကၽြန္မ ေလသံတုိ႕ ေလွ်ာ့ခ်လုိက္ကာ “အသံ သြင္းထားတာ မလားဆရာ ျပန္ဖ်က္ေပးပါ” ဟုေတာင္းဆုိလုိက္သည္။သူကလည္း လုပ္မေပးႏုိင္၊သူ႕ေစတနာကို မေစာ္ကားသင့္ေၾကာင္း ၊ညက တစ္ညလုံး အိပ္ပ်က္ခံကာ ျမန္မာ့အသံတြင္ ပေရာ္ဖယ္ရွင္ တစ္ဦးျဖင့္ တီးလုံသံကုိသြင္းခဲ့ရေၾကာင္းဆုိလာသည္။ကၽြန္မ စိတ္တုိ႕ ထိန္းမရေတာ့ ”ဆရာကိုယ္တုိင္ အႏုပညာသမား တစ္ဦးျဖစ္ျပီး ကေလးေတြကို ေတာ္ေတာ္ရက္စက္ တာပဲ”ဟု ေျပာပစ္လုိက္မိေတာ့သည္။ေနာက္ဆုံး ကၽြန္မ သည္ကိစ္ၥ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး လုပ္ခိုင္းတာလားဟု ေမးလုိက္ေတာ့သည္။လုပ္ခိုင္းသည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း သိပါသည္ဟု ေ၀့လည္ ေခ်ာင္ပတ္ အေျဖေပးသည္။ကၽြန္မ အျပင္းအထန္ ကန္႕ကြတ္ေနသည့္အခါ သူက “ဟုတ္ျပီ တီလုံးသံေတြကို အကုန္လုံး ျပန္ဖ်က္ေပးမယ္။အစ္မၾကီး သမီး စင္ေပၚမွာ လက္ကြက္ မမွားပါဘူးလုိ႕ အာမခံလား”ဟု စိန္ေခၚလာေတာ့သည္။စုံညီပြဲေတာ္ကလည္း စတင္ဖြင့္လွစ္ေၾကာင္း ေၾကျငာသံၾကားေနရျပီ။ကၽြန္မ ကလည္းမေလွ်ာ့ သည္တစ္ခါ မတုိက္ဖ်က္ႏုိင္လွ်င္ အျမဲတမ္းအတြက္ အက်င့္ပါသြားေတာ့မည္ကို စုိးမိသည္။ကၽြန္မ သမီး မမွားပါဘူးလုိ႕ အာမ မခံႏုိင္ေၾကာင္း၊ျပိဳင္ပြဲ ယဥ္ျပိဳင္ေနသည္ မဟုတ္သျဖင့္ မွားပုိင္ခြင့္ရွိေၾကာင္း၊ေက်ာင္းသားစုံညီ ပြဲေတာ္ဆုိသည္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ား ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရႊင္ရႊင္ ပါ၀င္သင့္ေၾကာင္း၊တီးလုံးမွားသြားသျဖင့္ စစ္တုိင္းမွဴး အျပစ္စကား ဆုိခဲ့လွ်င္ ကၽြန္မ တာ၀န္ယူ ေျဖရွင္းမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းတုိ႕ကို ေျပာလုိက္မိေတာ့သည္။ေနာက္ဆုံး ၌သမီးတုိ႕ စင္ေပၚတက္ခါနီး ငါးမိနစ္အလုိတြင္ ေအာ္ဂင္တြင္ ထည့္သြင္းထားသည့္ တီးလုံးအားလုံးကုိ ဖ်က္ေပးလုိက္ေတာ့သည္။ကၽြန္မ ခန္းမထဲသုိ႕ ျပန္ေျပး၀င္ကာ စင္ေနာက္ဘက္နားမွ သမီးတုိ႕ႏွစ္ေယာက္ကို ေအာ္ေျပာလိုက္သည္။ “ေအာ္ဂင္ကို သမီးကုိယ္တုိင္ တီးမွ အသံထြက္ေတာ့မွာေနာ္၊ဆုိတဲ့ သမီးေလးလည္း တီး၀ုိင္းနဲ႕ ဆုိသလုိ ဆုိရမွာ သိလား ဖုိက္တင္း”။ ထုိ႕ေနာက္ ပရိသတ္ထဲတြင္ ကၽြန္မ ၀င္ေရာက္နားေထာင္ေနလုိက္သည္။ယုံၾကည္မႈ အျပည့္ျဖင့္ တီးေနသည့္ သမီးေလး ဟန္၊ေက်နပ္မႈ အျပည့္ျဖင့္ သီဆုိေနသည့္ သမီး သူငယ္ခ်င္းေလး တုိ႕ကို ၾကည့္ကာ ကၽြန္မ ပီတိ မ်က္ရည္က်ေနမိသည္။အမွားအယြင္းမရွိ တီးျပ၊ဆုိျပ သြားႏုိင္ခဲ့သည္။စစ္တုိင္းမွဴး အပါအ၀င္ ပရိသတ္တုိ႕ လက္ခုပ္ၾသဘာ တီး အားေပးၾကသည္။စင္ေပၚမွ ျပန္ဆင္းလာသည့္ ကေလးႏွစ္ေယာက္ကုိ တေယာဆရာဆီ ကၽြန္မ ျပန္ေခၚသြားေပးလုိက္သည္။ထုိ႕ေနာက္ ကၽြန္မႏွင့္အတူ စကားတစ္ခြန္းကို ဆုိေစလုိက္သည္။ “ကေလးေတြကို ယုံၾကည္ေပးခဲ့လုိ႕ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ”။မူလက ကၽြန္မ စိတ္တုိ႕သည္ မိခင္တစ္ေယာက္ စိတ္ သီးသန္႕သာ ျဖစ္ေနသည္။သမီးတစ္ေယာက္၏ ခံစားခ်က္ကုိ ေျဖရွင္းေပးလုိျခင္းျဖစ္သည္။သုိ႕ေသာ္ တေယာဆရာျဖင့္ အျပန္အလွန္ စကားတုိ႕ ဆုိေနရင္းက လူငယ္အားလုံးအတြက္ ကုိယ္စားျပဳ ေျပာေနမိသည္။ကၽြန္မ ျဖတ္သန္း ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္ လူငယ္မ်ား ေနရာေပ်ာက္မႈ၊ယုံၾကည္ မခံရမႈတုိ႕ကိုပါ အေတြးထဲ ျပန္ျမင္ေယာင္လာသည္။ထုိအခါ အခြင့္အေရးကို လက္လြတ္မခံဘဲ ဇြတ္တြန္း ေျပာမိျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ ေနရာတြင္ အျခား မိခင္ ျဖစ္ေနခဲ့ေသာ္၊ကၽြန္မလုိ အေၾကာက္အလန္႕မရွိ မေျဖရွင္းခဲ့ေသာ္၊စိတ္ဒဏ္ရာ ရကာ ယုံၾကည္မႈေတြ ေပ်ာက္သြားမည့္ ကေလးမ်ား၊လူငယ္မ်ား ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိေနမည္လဲ ဆုိသည္ကို အိမ္ အျပန္လမ္းတြင္ ေတြးေနမိသည္။တစ္ႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာ ႏွင့္ ဆုိလွ်င္ဟု ဆက္ေတြးမိသည္အခါ သက္ျပင္းေမာေမာတုိ႕ကုိ သာ အသာဖြဖြ ခ်လုိက္မိပါေတာ့သည္။ ခင္သႏ္ၱာ ၆ရက္၊၆လ၊၂၀၁၅ ခုႏွစ္။ ည- ၁၂နာရီ၊၄၄မိနစ္။

0 comments:

Post a Comment